Benjamin Dieltjens en Gaetan La Mela in 'Studio Flagey Klassiek'

zaterdag 6 februari 2016

Klarinettist Benjamin Dieltjens speelt vooral kamermuziek, zowel historische uitvoeringen, als klassiek en hedendaags werk.

Hij is hoofdleraar klarinet aan het Koninklijk Conservatorium van Brussel en was mede-oprichter van het kamermuziekensemble Het Collectief. Hij speelt sinds 2007 eerste klarinet bij DeFilharmonie en is lid van het Orchestre des Champs Elysées. Daarnaast treedt hij geregeld op met ensembles als Ictus, Oxalys, Il Gardellino en Ensemble Explorations.

Gaetan La Mela behoort tot de vaste kern musici bij het HERMESensemble en is lid van Belgian Brass. Als freelance percussionist treedt hij op met diverse orkesten, zoals het Orkest van de Vlaamse Opera, het Vlaams Symfonieorkest, het Orkest van de Koninklijke Muntschouwburg en het Vlaams Radio Orkest.

'Studio Flagey Klassiek', zondag 7 februari om 21.00 uur op Canvas.

Canvastv

'Corsokoorts in Sint Jansklooster' (SBS6)

In de leukste en tevens enige kroeg van Klooster komen alle afgevaardigden van de corsogroepen bij elkaar. De bloemencommissie heeft namelijk slecht nieuws. En corsogroep 'Hebbes' bestaat dertig jaar. Nu is het bij hen elke dag al feest, omdat elke dag ook je laatste kan zijn. Exact zes jaar geleden namen ze afscheid van Dennis, de broer van Patrick. Daarom heeft Patrick de leden gevraagd om iets eerder te komen. Samen feesten, samen rouwen.

'Corsokoorts in Sint Jansklooster', om 20.30 uur bij SBS6.