'Brothers in Blood: The Lions of Sabi Sand' op Discovery Channel

woensdag 27 mei 2015

De documentaire 'Brothers In Blood: The Lions Of Sabi Sand' vertelt het ongelooflijke verhaal van een groep van zes mannetjesleeuwen die een spoor van geweld trekken op hun pad naar de volledige heerschappij in het Sabi Sand Reservaat in Zuid-Afrika.

De vijf broers en een halfbroer vormen deze unieke coalitie om samen sterk te staan in de brute wildernis waar leeuwen niet terugdeinzen om elkaar en hun welpen uit te moorden bij het uitbreiden van hun territorium.

Maar deze meedogenloze Mapogo-coalitie is anders dan parkopzichters en biologen ooit hebben gezien. In een jaar tijd doden de zes leeuwen meer dan honderd soortgenoten en veroveren zo een immens gebied. Wat de documentaire extra bijzonder maakt is dat de broers al vanaf hun geboorte ­ meer dan tien jaar geleden ­ werden gevolgd door de opzichters en de camera's. Zo ontstaat een indringend verlag van hun bloedige greep naar de absolute macht.

'Brothers in Blood: The Lions of Sabi Sand', donderdag 28 mei om 21.00 uur te zien op Discovery Channel.

logo RTL logo

Milo is een slaaf die droomt van zijn vrijheid en een huwelijk met de mooie Cassia, de dochter van zijn meester. Hij weet echter niet dat hij verkocht zal worden aan een nieuwe eigenaar in Napels. Wanneer de nabijgelegen vulkaan Vesuvius dreigt uit te barsten beseft Milo dat dit misschien wel de laatste keer is dat hij zijn geliefde zal zien en hij doet er dan ook alles aan om haar te redden.

'Pompeii', film uit 2014 met oa. Kit Harington, om 20.30 uur op RTL 7.