Charleroi ontvangt Racing Genk in 1/8 finale Croky Cup op Q2

dinsdag 4 december 2018

Woensdag 5 december trekt KRC Genk voor de achtste finales van de Croky Cup naar het Stade du Pays in Charleroi waar de twee ploegen strijden om een kwartfinaleticket in de Croky Cup.

De wedstrijd is meteen ook een duel tussen coach Felice Mazzu van Charleroi, winnaar van de Raymond Goethals trofee vorig jaar, en Philippe Clement, de coach van Genk die de trofee dit jaar won. De wedstrijd is woensdag 5 december live te volgen om 20.25 uur bij Q2, op Q2.be en via de Q-app vanaf 20.25 uur.

Charleroi en Racing Genk strijden om kwartfinaleticket Croky Cup
Zowel Charleroi als KRC Genk kregen in de Croky Cup nog geen tegendoelpunt. Charleroi won met 2-0 tegen Eendracht Aalst en Genk vierde thuis een klinkende zege van 4-0 tegen Lommel United. In de vorige editie veroverde Genk al een plaats in de finale. Naast de Croky Cup speelt Genk ook een straf staaltje voetbal in de Jupiler Pro League, daar staan ze op de eerste plaats in de ranking.

Charleroi staat dus voor een geduchte tegenstander maar is zelf aan een remonte bezig in de Croky Cup, wat het voor Genk een moeilijke verplaatsing maakt. Genk hoopt op de steun van de supporters en betaalt zelfs hun tickets voor de verplaatsing naar Charleroi. Wie stoot door naar de kwartfinales in de Croky Cup?

Het wedstrijdcommentaar is van Peter Morren en Gilles de Bilde. Rudy Lanssens doet interviews langs de zijlijn.

logo RTL logo

Milo is een slaaf die droomt van zijn vrijheid en een huwelijk met de mooie Cassia, de dochter van zijn meester. Hij weet echter niet dat hij verkocht zal worden aan een nieuwe eigenaar in Napels. Wanneer de nabijgelegen vulkaan Vesuvius dreigt uit te barsten beseft Milo dat dit misschien wel de laatste keer is dat hij zijn geliefde zal zien en hij doet er dan ook alles aan om haar te redden.

'Pompeii', film uit 2014 met oa. Kit Harington, om 20.30 uur op RTL 7.