Derde Blind Auditions van 'The Voice Kids' op VTM

donderdag 18 september 2014

Coaches Natalia, Sean Dhondt en Regi zijn halfweg op hun zoektocht naar uniek jong zangtalent. Samen met 985.397 kijklustigen – goed voor een marktaandeel van 41,7% (VVA 18-54, live +4) – waren ze in de tweede Blind Auditions van 'The Voice Kids' opnieuw getuige van heel wat topaudities en dito stemmen.

Met de herhaling op zaterdag mogen daar nog eens 150.000 kijkers aan toegevoegd worden.

Op vrijdag 19 september staat alweer nieuw 'Voice Kids'-geweld te trappelen om de coaches omver te blazen met hun stem. De 14-jarige Mentissa uit Denderleeuw trekt de derde auditiedag vol enthousiasme op gang. Zij stond nog nooit eerder voor zo een groot publiek op het podium en is dus best wel zenuwachtig voor haar auditie op I Want You Back van The Jackson 5. Haar vriendinnen hopen dat coach Sean zich omdraait, maar wie zou Mentissa zelf kiezen?

De 12-jarige Yoshua uit Alken heeft wel al ervaring op een podium. Hij zingt sinds zijn 6de in een koor en gaf al verschillende gospelconcerten. In 'The Voice Kids' gaat Yoshua voor een nummerkeuze die bij alle coaches in de smaak valt: Will The Circle Be Broken van Johnny Cash, dat ook in 'The Broken Circle Breakdown' te horen was.

Fé uit Glabbeek is met haar prille 9 lentes de allerjongste kandidate uit 'The Voice Kids'. Zij ziet vrijdag vier grote dromen in vervulling gaan: op tv komen, op een podium staan, voor heel veel mensen zingen en Natalia in het echt ontmoeten. Voor haar Blind Audition koos Fé niet voor de makkelijkste weg. Hoewel ze op school nog geen Engels leert, probeert ze de coaches te overtuigen met Everything At Once van Lenka, een complex nummer met veel tekst.

Na Fé is het de beurt aan de 13-jarige Jens B. uit Hoogstraten. Zingen is zijn leven en het liefste wat hij doet. In 2012 nam Jens deel aan 'Junior Eurosong', waarin hij het tot de halve finale schopte. In 'The Voice Kids' hoopt hij met If I Ain’t Got You van Alicia Keys door te stoten naar de Battles.

Danaï's grote droom is om internationaal door te breken als zangeres en beroemd te worden in Amerika. De 14-jarige Gentse hoopt de coaches te ontroeren met Stay van Rihanna, een liedje dat bij Danaï bijzondere herinneringen oproept.

De 11-jarige Mariam uit Koksijde trekt resoluut de kaart van de ambiance. Zij betreedt het podium in toepasselijke outfit voor haar auditie op Cowboy Meisje van Laura Omloop. Mariam weet met haar enthousiaste optreden meteen een lach op het gezicht van het publiek te toveren. Maar zal ze dat ook bij de coaches kunnen doen?

De 12-jarige Jens D. uit Zelzate doet mee aan 'The Voice Kids' omdat hij veel wil bijleren op muzikaal vlak. Wanneer hij niet aan het zingen is, staat hij als keeper op het voetbalveld. Daar werd hij enkele maanden geleden verrast met een 'rode kaart' richting Blind Auditions, waarin hij What Do You Want From Me van Adam Lambert brengt.

Mevlyde is 13, woont in Tielt en doet mee aan 'The Voice Kids' om Vlaanderen te tonen dat ze talent heeft. Mevlyde staat er in de Blind Auditions niet alleen voor, integendeel. Ze kan rekenen op de morele steun van haar 7 zussen, met wie Mevlyde een bijzondere band heeft. Zullen de coaches zich omdraaien tijdens Price Tag van Jessie J?

Tessa (14) uit Denderleeuw wil met haar auditie een gevoelige snaar raken bij de coaches. 'Ik heb liever dat de hele zaal stil wordt, dan dat ik een super luid applaus krijg', luidt het. Ingetogen liedjes zijn helemaal Tessa's ding en People, Help The People van Birdy is één van haar favorieten. Kan ze hiermee ook de coaches beroeren?

De 14-jarige Lidia uit Nevele heeft Oosterse roots. Ze werd geboren in Kirgizië en kwam 1,5 jaar geleden naar België. Via 'The Voice Kids' wil Lidia haar stem aan de wereld laten horen en dat doet ze met Hero van Mariah Carey.

Manon uit Lochristi zingt de hele dag door, van 's morgens tot 's avonds. Ze zingt zelfs zo veel dat er thuis een regel werd ingevoerd: er mag niet meer gezongen worden aan tafel. Naast zingen heeft Manon nog een andere passie: synchroon- en kunstschaatsen op competitieniveau. Goed voorbereid en mét haar speciale geluksonderbroek betreedt Manon het podium van 'The Voice Kids' om de coaches stil te krijgen met haar breekbare versie van Wake Me Up van Avicci.

Aan Suzanne om de derde Blind Auditions af te sluiten. Mocht 'The Voice Kids' op niets uitdraaien, dan wil deze 13-jarige uit Ledegem graag bouwvakker worden. 'Dat interesseert mij en met de handen werken doe ik graag.' Maar eerst waagt Suzanne haar kans op het podium met Like A Skyscraper van Demi Lovato.

'The Voice Kids', vrijdag 9 september om 20.35 uur op VTM.

logo RTL logo

Milo is een slaaf die droomt van zijn vrijheid en een huwelijk met de mooie Cassia, de dochter van zijn meester. Hij weet echter niet dat hij verkocht zal worden aan een nieuwe eigenaar in Napels. Wanneer de nabijgelegen vulkaan Vesuvius dreigt uit te barsten beseft Milo dat dit misschien wel de laatste keer is dat hij zijn geliefde zal zien en hij doet er dan ook alles aan om haar te redden.

'Pompeii', film uit 2014 met oa. Kit Harington, om 20.30 uur op RTL 7.