Eerste 8 talenten wagen hun kans in de liveshows van 'Belgium's Got Talent'

donderdag 16 april 2015

In de eerste liveshow kruipen acht acts het podium op, maar slechts twee van hen worden weerhouden en gaan door naar de finale op vrijdag 15 mei 2015.

Fans kunnen dit jaar niet alleen stemmen via sms (0,75 €), maar voor het eerst ook via de VTM app (gratis) waarbij men per kandidaat telkens maximum één keer kan stemmen. Het publiek bepaalt per liveshow de top-drie. De kandidaat met de meeste stemmen gaat door, en het lot van de andere twee wordt in de handen gelegd van Karen, Niels, Rob en Ray. Eén van hen mag ook door naar de finale, de andere valt af. De finale op vrijdag 15 mei 2015 wordt dus beslecht met acht finalisten en daarin zal de winnaar voor 100% door kijkend Vlaanderen bepaald worden.

In de eerste liveshow op vrijdag 17 april 2015 maken de volgende acht acts hun opwachting:

FMX4EVER – ZELZATE – FREESTYLE MOTORACT
De mannen van FMX4EVER zorgden voor een sensationele auditie in Antwerpen met spectaculaire motorsprongen op 13 meter hoogte. En voor de liveshow mag het nog net iets meer zijn. Ze zorgen opnieuw voor spektakel want de mannen zullen met zes motoren springen en parallel levensgevaarlijke salto’s maken.

SKYDANCE  – WESPELAAR – GROEPSCHOREO
De energieke dansgroep uit Wespelaar gaat opnieuw proberen de jury en kijkend Vlaanderen te overtuigen met een disco-act. De meisjes en jongens van Skydance zetten tijdens hun auditie de zaal in vuur en vlam en dat willen ze tijdens de eerste liveshow uiteraard opnieuw doen. Als het aan hen ligt, gaat het dak eraf.

CEDRIC LANDRIEU  – ANTWERPEN – SOLO DANS
Cedric Landrieu speelde op zijn 18de samen met Niels Destadsbader in de musical Suske en Wiske. Sindsdien verloren ze elkaar uit het oog en het was voor hen beiden dan ook een onverwachts en blij weerzien tijdens de audities. Cedric heeft lang getwijfeld of hij nu in de eerste plaats een danser was of een acrobaat. Maar tijdens deze eerste liveshow wil hij het publiek vooral overtuigen met zijn enorme lenigheid en wil hij laten zien dat zijn opleiding handstand niet voor niks is geweest.

FEDERICO ORDONEZ  – BRUSSEL – FLAMENCO DANS

Federico Ordonez droomde er al heel lang van om professioneel flamencodanser te worden. Maar daar moet je heel wat voor over hebben en Frederico beseft dat hij er hard voor moet blijven werken. Elk jaar reist hij nog naar Spanje om bij te studeren. In de eerste liveshow wil hij Vlaanderen tonen dat je een prachtig verhaal kan vertellen via de flamenco.

TK WERCHTER  – WERCHTER – ACROGYM
De acht dames van TK Werchter lieten tijdens hun auditie al heel wat bloedstollende sprongen zien. Maar de acrogym groep uit Werchter heeft nog meer in petto deze eerste liveshow. Tijdens hun auditie gebruikten ze muziek van de film Madagaskar en voor hun optreden op vrijdag 17 april blijft de vrolijke bende in de filmsfeer met de muziek van Hercules.

ALEXIS LEVILLON  – KORTRIJK – DIABOLO ACT
Alexis Levillon uit Kortrijk bracht tijdens zijn auditie een heel ander soort diabolo-act dan de jury verwacht had. Zijn eigen, unieke techniek deed Karen, Niels, Rob en Ray bijna van hun stoel vallen. Maar de zenuwen speelden Alexis parten en daardoor verliep zijn optreden niet helemaal vlekkeloos. In de eerste liveshow brengt hij een aantal nieuwe trucs, nu maar hopen dat de zenuwen dit keer geen roet in het eten gooien.

FRANK LEE – DEN BOSCH – ZANG

Frank Lee, oorspronkelijk van Antwerpen afkomstig, bracht bij de auditie een emotionele versie van “The Impossible Dream” voor zijn overleden moeder, die er altijd al van droomde dat één van haar kinderen ooit beroemd zou worden. Frank dankt zijn voornaam aan Frank Sinatra en dat  bracht hem op het idee om één van zijn grootste hits te brengen. Met zijn croonerstem neemt hij het publiek mee terug naar het New York van de jaren ’50.

VUREKESTOOK – AARTSELAAR – TAFELPERCUSSIE
De drumfamilie Vurekestook uit Aartselaar verbaasde de jury met hun tafelpercussie. In de eerste liveshow brengen ze opnieuw een humoristische percussie act en deze keer laten ze zich inspireren door een dagdagelijks probleemp waarmee veel mensen te maken krijgen: wat kan je doen als je moet wachten op de trein?

'Belgium's Got Talent', vrijdag 17 april om 20.35 uur op VTM.

MAX is er elke dag! logo MAX logo

Kasteel Vosbergen bestaat 400 jaar en dat wordt de hele zomer gevierd. Vandaag staat de heropening van de oprijlaan op het programma. Jeanne vraagt zich af of haar 93-jarige moeder wel in de koets kan klimmen. Ook op landgoed Maarsbergen gaat het niet van een leien dakje en moet de 22-jarige Willem een moeilijke beslissing nemen. Over daken gesproken: de hoge dakrand van landgoed Wickenburgh krijgt een nieuw likje verf van Otto. Op het keurige, normaal zo rustieke landgoed Oolde staat een hippiefestival op het punt te beginnen.

'Liefde voor het Landgoed', om 21.30 uur bij Omroep MAX op NPO 1.