Het moment van de waarheid in 'Blind Getrouwd'

zondag 26 maart 2017

Een huwelijk met een wildvreemde, kan dat slagen? Het antwoord komt stilaan dichterbij. Het 'Blind Getrouwd'- experiment is nu vier weken ver en gaat zijn laatste week in.

Een kleine maand geleden gaven de koppels het jawoord aan iemand die ze nog nooit gehoord of gezien hadden. En over een week zullen de koppels moeten beslissen of dat huwelijk zal blijven bestaan. Het moment van de waarheid is dus aangebroken. Nu moet het gebeuren…

Voor Ben en Tine wordt het een allesbeslissende week. De twee kwamen van in het begin erg goed overeen, maar ze bleven maar in die friend zone steken. Daarom werkten ze allebei keihard om meer intimiteit te creëren en zo een potentiële relatie een kans te geven. 'Het is niet meer vreemd om Bens hand vast te pakken maar het is echt vriendschappelijk voor mij. Wat kan er nu nog gebeuren waardoor ik het wel zou voelen?' Het duo heeft nog een week de tijd om hun relatie te zien doorgroeien tot een liefdesrelatie. Meermaals bleek dat wanneer ze eens niet nadenken maar zich er gewoon op los amuseren, ze altijd met volle teugen genieten van mekaars gezelschap. Ze gaan dan ook opnieuw uit. 'Ik denk dat dit de avond is waarop het moet gebeuren, of niet', vat Tine samen.

In the pocket is het al lang bij Nicolas en Evelien. Maar dan krijgt Evelien het ineens moeilijk na een avondje uit. 'Ik zat met een gewrongen gevoel op restaurant. Ik ben nog altijd een beetje mezelf aan het beschermen. Door wat ik in het verleden heb meegemaakt, heb ik wat schrik van wat is dat hier nu allemaal en klopt dat hier wel allemaal?' Neemt Eveliens zelfbeschermingsmechanisme de bovenhand, of kan Nicolas haar overtuigen dat hun liefde oprecht is?

Ook bij Sally en Mathias is er nog werk aan de winkel. De twee leefden tot nu toe zonder enig probleem samen, maar van romantiek was nog geen sprake. Van misverstanden dan weer wel. 'Ik heb het gevoel dat Sally maar weinig interesse in mij toont. Ze stelt nooit vragen over mij of m’n verleden. Je moet in die vier weken toch een beetje een idee krijgen van wie die persoon is, wat zijn motivaties zijn, wat hij al heeft meegemaakt.' Mathias legt zijn gevoelens op tafel. Hoe reageert Sally hierop?

Bij Veerle en Nick is er geen vuiltje aan de lucht. Zij vragen zich zelfs luidop af waar ze over een jaar, of twee jaar staan. Hebben ze dezelfde toekomst in gedachten? Enkel dat lijkt hun huwelijk nog te kunnen dwarsbomen.

'Blind Getrouwd', maandag 27 maart om 20.35 uur op VTM.

'Verward' (BNNVARA)

Jessica spreekt de 22-jarige Isabella. Haar moeder lijdt aan schizofrenie en gedraagt zich steeds wantrouwiger. De woede richt zich vooral op de vader van Isabella. Op een dag, als Isabella niet thuis is, slaat moeder haar echtgenoot dood. Op de crisisdienst geeft psychiater Niels Mulder een inkijk in de keuzes die hij en zijn collega's maken. Hoe lastig dit is, blijkt wanneer de politie melding doet van een ernstig verwarde en vervuilde man die de buurt mogelijk in gevaar brengt. De 30-jarige Demi is gediagnosticeerd met schizofrenie en hoort dagelijks meerdere dwingende stemmen in haar hoofd.

'Verward', om 20.25 uur bij BNNVARA op NPO 3.