'Idool 2007': Esther en Dean in de superfinale

donderdag 24 mei 2007

Van de vele kandidaten die in februari met hun muzikale droom aan de startlijn van 'Idool 2007' verschenen, zijn alleen Esther en Dean nog in de running. Zij geven op vrijdag 25 mei 2007 het beste van zichzelf om de harten en de stemmen van Vlaanderen te veroveren tijdens de rechtstreekse superfinale van 'Idool 2007'. En die is zonder meer extra large, want de uitzending loopt non-stop van 20.35 uur tot 23.05 uur.

T

ijdens deze superfinale bundelen Esther en Dean de krachten voor het duet 'I want you to want me' van Cheap Trick en daarnaast treden ze verschillende keren solo op.

De dames en heren in de studio en de kijkers worden door Esther en Dean getrakteerd op een zeer gevarieerde muzikale affiche, met ballads, up tempo-songs en het ruigere werk. De ene keer worden de gouden 2 begeleid op de piano, de andere keer zorgen ze samen met de Idool-band voor vuurwerk. Esther en Dean strelen de oren met o.a. het lied dat ze tijdens hun auditie brachten, met hun favoriete song, met het nummer waarmee ze hun fans net voor aanvang van de superfinale verwenden in hun thuisbasis én met de speciaal voor hen geschreven song, die de winnaar van 'Idool 2007' als single zal uitbrengen en die meteen na de show te downloaden is via vtm.be.

Esther Sels uit Laakdal zingt:

• Thuisfront: 'You oughtta know' van Alanis Morissette.
  • Auditie: 'The trouble with love is' van Kelly Clarkson.
  • Pianobegeleiding: 'I say a little prayer' van Aretha Franklin.
  • Favoriete song: 'Fallin'' van Alicia Keys.
  • Duet met Dean: 'I want you to want me' van Cheap Trick.
  • Idool 2007-single: 'That will make my day'.

Dean Dellanoit uit Geraardsbergen zingt:

• Thuisfront: 'Keep on rocking in the free world' van Neil Young.
  • Auditie: 'Ain't no sunshine' van Bill Withers.
  • Pianobegeleiding: 'She's the one' van Robbie Williams.
  • Favoriete song: 'Start me up' van The Rolling Stones.
  • Duet met Esther: 'I want you to want me' van Cheap Trick.
  • Idool 2007-single: 'So many ways'.

Het hoeft niet gezegd dat in Laakdal en Geraardsbergen, de woonplaatsen van de gouden 2, de 'Idool 2007'-koorts naar ongekende hoogtes is gestegen. Tijdens de superfinale zullen Koen en Kris Wauters geregeld overschakelen naar de beide locaties, waar de fans, streekgenoten en sympathisanten van Esther en Dean het programma op groot scherm volgen. Vliegende reporters Leki en Jan Van den Bossche bevinden zich ter plaatse en meten er de ambiance.

De kijker krijgt ook fijne reportages geserveerd, die een antwoord geven op vragen als: Welke weg hebben Esther en Dean afgelegd vanaf hun auditie tot de halve finale? Hoe beleefden ze deze laatste finaleweek? Durven ze dromen van de overwinning?

De superfinale van 'Idool 2007' wordt zonder meer één groot feest, waarop de eerder afgevallen kandidaten –Brenda, Elke, Kim, Kira, Adil, Andrei, Tom en Wim- niet zullen ontbreken. Zij nemen opnieuw de micro in de hand voor 'Hit me up' van Gia Farrell.

Uiteraard zullen de juryleden Jean Blaute, Vera Mann, Herman Schueremans en Bernard Carbonez hun mening geven over de performances. Maar het laatste woord is zoals altijd voor de kijkers. Zij alleen beslissen wie de winnaar van 'Idool 2007' wordt én met het platencontract het gouden ticket in handen krijgt om een toekomst uit te bouwen in de showbizz. Een mobiele toekomst, want de winnaar krijgt er nog een leuke wagen bovenop.

'Idool 2007, superfinale', vrijdag 25 mei om 20.35 uur op VTM.

DOSSIER: Idool 2007

volledig dossier

'Even Tot Hier' (BNNVARA)

Niels van der Laan en Jeroen Woe proberen in één week een muzikale voorstelling over die week te maken. Met de muzikale gast, het liedje van één minuut, scherpe grappen en rake observaties.

'Even Tot Hier', om 21.25 uur op NPO 1.