Nieuw op Canvas: 'The Honourable Woman'

maandag 30 maart 2015

'The Honourable Woman' is een spannende en intrigerende reeks over een succesvolle Brits-Israëlische zakenvrouw. Ze probeert de belangen van haar familiebedrijf te verzoenen met haar idealen voor vrede tussen Israël en de Palestijnen, maar wordt achtervolgd door geheimen uit haar verleden.

Voor haar rol van Nessa Stein won Maggie Gyllenhaal ('Crazy Heart', 'The Dark Knight', Secretary) begin dit jaar een Golden Globe.

Niets is wat het lijkt
Als jong meisje was Nessa Stein (Maggie Gyllenhaal) getuige van de moord op haar vader door de gewapende vleugel van de PLO. Nu is ze achteraan de dertig en leidt ze samen met haar broer Ephra (Andrew Buchan) vanuit Groot-Brittannië een familiebedrijf met grote belangen in Israël en de Palestijnse gebieden. Nessa is een voorvechter van de vrede tussen Israëli's en Palestijnen. Met een combinatie van pragmatisme en idealisme probeert ze de twee bevolkingsgroepen te verzoenen. Daarvoor is ze in Londen net bekroond met een adellijke titel.

Maar de kersverse barones wordt opnieuw geconfronteerd met de harde realiteit in het Midden-Oosten wanneer haar Palestijnse zakenpartner en familievriend Samir Meshal wordt vermoord. Bovendien wordt Kasim, het zoontje van Ephra’s kinderoppas Atika Habibi, ontvoerd. Nessa en Ephra komen in het vizier van de Britse en de Amerikaanse geheime diensten, die in hun persoonlijke geschiedenis beginnen te graven. En dan is niets meer wat het lijkt...

Tussen Londen en Gaza
'The Honourable Woman' is een pakkend verhaal over een geëngageerde vrouw die zich niet kan losmaken van haar verleden en wordt meegezogen in een maalstroom van familiale spanningen, zakelijke conflicten en politieke intriges van overheden en geheime diensten in Groot-Brittannië, de Verenigde Staten, Israël en Palestina.

De reeks springt heen en weer tussen heden en verleden, en brengt ons van blitse kantoren en chique buurten in Londen naar de ruige realiteit van de Gaza-strook. Ze werd geschreven en geregisseerd door Bafta-winnaar Hugo Blick. Naast Maggie Gyllenhaal (Nessa Stein) en Andrew Buchan (Ephra Stein), zijn er hoofdrollen voor onder meer Stephen Rea ('The Shadow Line', 'Father and Son') als MI6-agent Hugh Hayden-Hoyle; Janet McTeer ('Damages') als diens baas Julia Walsh; en Lubna Azbal als de Palestijnse kinderoppas Atika Alibi.

'The Honourable Woman', vanaf dinsdag 31 maart om 21.30 uur op Canvas.

logo RTL logo

Milo is een slaaf die droomt van zijn vrijheid en een huwelijk met de mooie Cassia, de dochter van zijn meester. Hij weet echter niet dat hij verkocht zal worden aan een nieuwe eigenaar in Napels. Wanneer de nabijgelegen vulkaan Vesuvius dreigt uit te barsten beseft Milo dat dit misschien wel de laatste keer is dat hij zijn geliefde zal zien en hij doet er dan ook alles aan om haar te redden.

'Pompeii', film uit 2014 met oa. Kit Harington, om 20.30 uur op RTL 7.