Nieuwe 'Z-Sport' reeks vormt link tussen bedrijfsleven en sportwereld

vrijdag 24 april 2015

Sport is booming business en elke dag staan de kranten er vol van. 'De ruggengraat van de maatschappij' beweert men soms. Zonder een welvarende economie kan de sportwereld echter niet overleven.

Meer dan ooit is sport dan ook gelinkt aan het bedrijfsleven. Die link nemen Kanaal Z en Canal Z onder de loep in de nieuwe 'Z-Sport' reportagereeks.

Ex-tennisster Dominique Monami, nu zelf actief als spreker in de bedrijfswereld, gaat in 'Z-Sport' op bezoek bij 10 bedrijven, die elk een andere link hebben met sport. Het kan gaan om ondernemingen die als sponsor een bepaalde sport of club financieel ondersteunen. Ook bedrijven waar de personeelsleden gestimuleerd worden om meer te bewegen, al dan niet op de werkvloer, komen aan bod. Kortom, de reeks besteedt aandacht aan het ondernemerschap in de sportsector en aan de ruime sportintegratie zowel binnen- als buiten de bedrijfsmuren.

'Z-Sport', dat er komt in samenwerking met de hoofdpartners AG Insurance, Fintro en EDF Luminus, brengt 10 weken lang boeiende gesprekken met CEO's die de sportgedachte hoog in het vaandel dragen. Zij leggen uit waar hun liefde voor sport vandaan komt en wat ze met hun investeringen of sportieve aanpak willen bereiken.

'Z-Sport', vanaf zaterdag 25 april elk weekend op Kanaal Z en Canal Z. Het programma kan ook online worden bekeken op  kanaalz.be  en canalz.be.

'Musical Awards Gala 2024' (AVROTROS)

Naast de feestelijke uitreiking van de awards, krijgen we ook een voorproefje van musicals die nu en komend seizoen in de Nederlandse theaters te zien zijn. Niet alleen de bekende musicals, maar ook nieuwe musicals passeren de revue. Van het betoverende 'Frozen de musical' tot het epische drama '40-45, de musical'.

'Musical Awards Gala 2024', om 20.35 uur bij AVROTROS op NPO 1.