Overleeft Tom Lenaerts 'De Schuur van Scheire'?

dinsdag 31 maart 2015

Op woensdag 1 april begeeft Tom Lenaerts zich onder de nerds en wetenschappers van 'De Schuur van Scheire' op Eén. Kurt Beheydt wijdt Tom onder meer in in de geheimen van wifisignalen. Hij toont hem een truc om een wifisignaal te versterken en dat ziet er verdacht simpel uit.

'Dus een wifistraal kan níet tussen die gaatjes?'

Het is ook bijna Pasen: een tijd van klokken en eieren. Lieven Scheire en Henk Rijckaert leggen uit waarom een ei zo stevig is. Ze laten Tom op een doos eieren staan: blijft hij erop staan, of zakt hij erdoor? En Henk en Bart Van Peer onderzoeken wat de beste manier is om een ei te laten vallen zonder dat het breekt.

Professor Jeroen Raes demonstreert hoeveel bacteriën er in je darmen zitten, legt uit hoe darmfloratransplantaties ongelofelijke resultaten bereiken, en roept op om mee te doen aan het grote darmflora-onderzoek.

Ten slotte maken Lieven, Henk, Bart en Kurt samen de 'Playgeek', een functioneelnaakt-magazine voor de technologieliefhebber.

'De Schuur van Scheire', woensdag 1 april om 21.10 uur op Eén.

'Corsokoorts in Sint Jansklooster' (SBS6)

In de leukste en tevens enige kroeg van Klooster komen alle afgevaardigden van de corsogroepen bij elkaar. De bloemencommissie heeft namelijk slecht nieuws. En corsogroep 'Hebbes' bestaat dertig jaar. Nu is het bij hen elke dag al feest, omdat elke dag ook je laatste kan zijn. Exact zes jaar geleden namen ze afscheid van Dennis, de broer van Patrick. Daarom heeft Patrick de leden gevraagd om iets eerder te komen. Samen feesten, samen rouwen.

'Corsokoorts in Sint Jansklooster', om 20.30 uur bij SBS6.