Overleven bekende koppels op vierde 'Dansdate' een partnerruil?

donderdag 20 november 2014

De derde show van 'Dansdate' betekende helaas het einde voor Veerle en Alain, die nipt het onderspit moesten delven tegen Laurens en Roos.

Het dansverhaal dat wekelijks gepresenteerd wordt door Niels Destadsbader is intussen halfweg. In show 4 op vrijdag 21 november brengen de overige vier koppels niet alleen een nieuw dansgenre. Ze wagen zich voor het eerst ook aan een nieuwe partner.

Choreografen Koen en Roemjana leiden de vier vrouwen beurtelings en geblinddoekt naar hun nieuwe mannelijke danspartner voor de latin groepschoreografie. Een voor een mogen Bieke, Allison, Josje en Roos op de tast hun nieuwe danspartner ontdekken voor het stukje partnerruil…

Oosterse week op het menu voor Allison en Sean
Voor hun nieuwe partnerdans gooien Sean en Allison het over een heel andere boeg met een niet zo alledaagse dansstijl: bollywood. De tortelduifjes hopen dat ze met deze stijl het verschil kunnen maken en zo zeker de halve finale te halen, al is Allison in eerste instantie niet zo gelukkig met de oosterse dans. De choreografen willen haar doen inzien hoe fantastisch deze stijl wel is en besluiten om haar onder te dompelen in de Indische cultuur. En dat lijkt te werken. Allison leert de stijl te  appreciëren en werkt samen met Sean keihard in de hoop de jury te verbazen.

Josje en Kevin brengen ode aan Michael Jackson
Kevin en Josje bliezen vorige week het publiek én de jury omver met hun sensuele rumba. Hun vierde dans wordt een broadway jazz. Kevin is helemaal in zijn nopjes want de choreografie is op zijn favoriete nummer. Hij danst al Michael Jackson-pasjes sinds zijn vijf jaar. Eens de training vordert, blijken toch niet alle passen even gemakkelijk voor de 'ervaren' Kevin. Al doet hij zijn best om ze perfect uit te voeren, want het werk van Michael Jackson is heilig voor hem. Josje heeft voor de liveshow nog een creatief idee: ze besluit eigenhandig een Michael Jackson-hoedje te maken.

Vuur en passie tussen Laurens en Roos moet houterigheid doen verdwijnen
Publiekslievelingen Laurens en Roos zijn nog steeds in de running na hun quickstep. Toch bleef Laurens met een wrang gevoel achter omdat hij beseft dat ze niet zo goed gedanst hebben. Dit keer moeten ze letterlijk passie en vuur op de dansvloer brengen in een paso doble. Het prille koppel doet er alles aan om te groeien tegenover vorige week, maar ondanks de inspanningen blijkt ook dit geen gemakkelijke dans voor Laurens. Het niveau ligt wel héél erg hoog voor hem. Samen met Roos werkt hij keihard om vrijdag een mooie show neer te zetten. Tussen de zware trainingen door maakt Roos ook de tijd om haar schoonzus Astrid beter te leren kennen.

Bieke en Erik maken zich op voor concurrentie van 'Jonkies'
De stijl waaraan Bieke en Erik zich deze week mogen wagen, is de jive. Bij de eerste training is Erik nog van de overtuiging dat dit een eenvoudige stijl is, maar al snel beseft hij dat hij fout was. De jive is een snelle dans en dat ondervindt ook Bieke tot vervelens toe, al doet ze er alles aan om ervoor te blijven gaan en de snelle passen onder de knie te krijgen. Bovendien voelen Erik en Bieke aan dat ze intussen de oudsten van de bende zijn. Ze rekenen dan ook op de steun van hun fans om het deze week te halen van al dat jong en populair geweld.

De choreografieën in show 4:
- Sean en Allison: bollywood van Ayla op ‘Jai Ho’ van Slumdog Millionaire.
- Kevin en Josje: broadway jazz van Michel Froget op ‘Smooth Criminal’ van Michael Jackson.
- Laurens en Roos: paso doble van Arman Eranosjan op ‘Run Boy Run’ van Woodkid.
- Bieke en Erik: jive van Leila Akcelik op ‘Would You Go to Bed With Me’ van Touch and Go.
- Groepschoreo: latin van Koen Brouwers en Roemjana de Haan op ‘Conga’ van Gloria Estefan.

'Dansdate', vrijdag 21 november om 20.35 uur op VTM.

dansdate

'2Doc: Eddy's Oorlog' (BNNVARA)

Vier seizoenen lang reist Eddy van Wessel langs de Oekraďense frontlinies. Nu hij zich als Nederlands meest bekroonde oorlogsfotograaf al drie decennia op de frontlijn bevindt, wil hij nog altijd de ultieme foto maken, het beeld dat het hele conflict samenvat en dat alle worstelingen, trauma’s en tegenslagen die hij heeft moeten doorstaan de moeite waard maakt.

'2Doc: Eddy's oorlog', om 22.20 uur bij BNNVARA op NPO 2.