Play Sports volgt play-offs op de voet

woensdag 27 april 2016

We zijn halfweg Play-Off I en Club staat aan de leiding, al telt het maar drie punten meer dan achtervolgers AA Gent en Anderlecht. De leider ontvangt dit weekend Racing Genk, dat tot nog toe met vrank en vrij voetbal zich wist te tonen in deze POI.

Anderlecht tracht dit weekend in het Astridpark de maat te nemen van AA Gent. Benieuwd of de Brusselaars de wanprestatie van vorige week kunnen doen vergeten.

In het buitenland naderen we overal de ontknoping. Juve pakte al opnieuw de Scudetto, maar in Engeland is het nog steeds niet zeker. Leider Leicester trekt dit weekend naar Old Trafford voor een levensbelangrijke wedstrijd. In Duitsland kan recordhouder Bayern München allicht dit weekend de champagne doen knallen, want winst thuis tegen Mönchengladbach volstaat. Barcelona moet naar Betis en heeft de beste papieren in handen voor de eindwinst in Spanje, terwijl Ajax nek aan nek met PSV de laatste twee wedstrijden aanvangt. Spanning troef dus!

Mààr er is veel meer dan voetbal alleen. Zo is er de Grote Prijs F1 van Sochi, waar Rosberg op zoek gaat naar vier op vier. Een vierde overwinning kan ook de Sloveen Gajser boeken in de MX GP van Letland. Daarnaast is er basketbal, volleybal, hockey, golf en paardrijden.

Voor een volledig overzicht van de uitzendingen van 28 april tot en met 4 mei, kijk op http://www.playsports.be.

logo NPO 3 logo

Het leven van Jelmer (21) wordt geportretteerd. Hij raakte onder invloed van xtc oververhit op het Amsterdam Dance Event. Samen met familie en vrienden blikken we terug op zijn bijzondere leven.

'Van de Wereld', om 21.20 uur bij BNNVARA op NPO 3.