Tennis, wielrennen en basketbal dit weekend op Sporza

vrijdag 29 mei 2015

Dit weekend is er de ontknoping van de Giro én de Ronde van België in het wielrennen. Daarnaast wordt er ook in Parijs nog steeds een stevig potje getennist. Sporza volgt alles van op de eerste rij.

VRIJDAG 29 MEI

Sporza tennis op Canvas, 13.30 uur
LIVE verslag van DAG 6 van Roland Garros.
Commentaar: Gert Gommé en Stefaan Lammens.

Sporza wielrennen op Eén, 14.00 uur
Rechtstreeks verslag van de 3de rit van de Ronde van België: Knokke-Heist – Herzele. Commentaar: Michel Wuyts en Sven Vanthourenhout. Aansluitend verslag van de 19de rit van de Ronde van Italië: Gravellona Toce – Cervinia. Commentaar: Renaat Schotte en José De Cauwer.

ZATERDAG 30 MEI

Sporza tennis op Canvas, 13.30 uur
LIVE verslag van DAG 7 van Roland Garros.
Commentaar: Gert Gommé en Stefaan Lammens.

Sporza wielrennen op Eén, 14.00 uur
Rechtstreeks verslag van de 4de rit van de Ronde van België: Lacs de l’Eau d’Heure – Lacs de l’Eau d’Heure. Commentaar: Michel Wuyts en Sven Vanthourenhout. Aansluitend verslag van de 20ste rit van de Ronde van Italië: Saint Vincent – Sestrière. Commentaar: Renaat Schotte en José De Cauwer.

ZONDAG 31 MEI

Sporza zondag op Eén, 13.30 – 18.00 uur
Met LIVE verslag van het slot van de Ronde van België en de Ronde van Italië en van DAG 8 van Roland Garros. En er is een samenvatting van de GP motorcross van Frankrijk en van de derde en beslissende wedstrijd in de play-off-finale van het handbal tussen Hasselt en Tongeren. Presentatie: Maarten Vangramberen.

Sportweekend op Eén, 19.20 uur
Magazine met een overzicht van de sportactualiteit. Presentatie: Stef Wijnants.

Sporza basketbal op Canvas, 23.20 uur (onder voorbehoud; alleen indien beslissend)
Samenvatting van de derde wedstrijd van de finale van de play-offs tussen Bergen en Oostende. Commentaar: Kris Meertens.

sporza

'2Doc: Eddy's Oorlog' (BNNVARA)

Vier seizoenen lang reist Eddy van Wessel langs de Oekraďense frontlinies. Nu hij zich als Nederlands meest bekroonde oorlogsfotograaf al drie decennia op de frontlijn bevindt, wil hij nog altijd de ultieme foto maken, het beeld dat het hele conflict samenvat en dat alle worstelingen, trauma’s en tegenslagen die hij heeft moeten doorstaan de moeite waard maakt.

'2Doc: Eddy's oorlog', om 22.20 uur bij BNNVARA op NPO 2.