TV-première 'Magic Mike' met Channing Tatum en Matthew McConaughey op 2BE

donderdag 29 mei 2014

Op vrijdag 30 mei kan je bij 2BE terecht voor alweer een gloednieuwe tv-première. De zender sluit het rijtje tv-premières vlak voor de zomer af met de opzwepende dramakomedie van oscarwinnend regisseur Steven Soderbergh: 'Magic Mike' met in de hoofdrol Channing Tatum en Matthew McConaughey.

Het verhaal is niet zomaar uit de lucht gegrepen, maar gebaseerd op het echte stripperleven van Channing Tatum, die zelf mee instond voor de productie van de film: 'Ik werkte maanden lang als stripper toen ik 18 jaar oud was en dacht al langer dat dit een interessant onderwerp is voor een filmverhaal. Toch is alles wat gebeurt in de film 100% fictie, ook mijn eigen rol. Ik zou mijn personage Mike omschrijven als een manusje-van-alles, een eerlijke en energieke man die wel drie jobs tegelijk heeft, maar het vooral moet hebben van zijn job als stripper.'

Aan de zijde van awardwinnend acteur Channing Tatum, voornamelijk gekend van zijn acteerprestaties in 'Step Up' en '21 Jump Street', schittert oscarwinnaar Matthew McConaughey, die onder meer een Oscar en een Golden Globe won voor zijn rol in 'Dallas Buyers Club'. Verder is hij ook gekend uit onder meer 'The Wolf of Wall Street', 'How to Lose a Guy in 10 Days' en 'Killer Joe'. Deze twee kleppers worden vergezeld door nieuwe acteertalenten zoals Alex Pettyfer, Cody Horn en Olivia Munn.

In 'Magic Mike' is Mike (Channing Tatum) een ondernemer, een man van vele talenten. Hij is het perfecte voorbeeld van iemand die zijn 'American dream' najaagt en dat op zoveel mogelijk verschillende manieren: gaande van roofing leggen, over wagens repareren tot meubels ontwerpen en … strippen.

Mike is al jaren dé man van het podium in de striptent Club Xquisite met zijn originele stijl en uitdagende dansmoves, beter gekend als 'Magic Mike'. Hoe meer de vrouwen van hem houden, hoe meer geld ze uitgeven en hoe meer tevreden zijn clubmanager Dallas (Matthew McConaughey) wordt. Mike ziet potentieel in de jonge Adam (Alex Pettyfer), die al snel 'The Kid' wordt genoemd, en neemt de onervaren jongeman onder zijn hoede. Hij leert hem de kunst van het strippen, feesten, versieren en vooral: gemakkelijk geld verdienen.

Terwijl the Kid steeds dieper verdwijnt in al het nachtelijke plezier en vertier, leert Mike zelf een hele andere wereld kennen dankzij Adams zus Brooke (Cody Horn). Zij is de enige die hem doet beseffen dat er meer is in het leven dan geld verdienen en feesten. Mike wil de intrigerende Brooke maar wat graag beter leren kennen en het lijkt erop dat die interesse wederzijds is, maar zijn levensstijl vormt een obstakel…

'Magic Mike', tv-première, vrijdag 30 mei om 20.35 uur op 2BE.

'Even Tot Hier' (BNNVARA)

Niels van der Laan en Jeroen Woe proberen in één week een muzikale voorstelling over die week te maken. Met de muzikale gast, het liedje van één minuut, scherpe grappen en rake observaties.

'Even Tot Hier', om 21.25 uur op NPO 1.