Veel aandacht voor de Belgische voetballers op Eleven Sports

maandag 26 september 2016

Radja Nainggolan ontvangt Inter en nieuwbakken Belgisch talent Senna Miangue in het Stadio Olimpico voor een mooie pot voetbal. Yannick Carrasco trekt naar Valencia en gaat op zoek naar zijn eerste doelpunt van het seizoen.

Deze week staan er ook drie affiches uit de NFL op het menu, live te volgen op Eleven Sports!

Atlanta Falcons - New Orleans Saints
Maandagnacht 2u30 + rerun dinsdag vanaf 18.30 uur

Een clash tussen twee top quarterbacks: Matt Ryan en Drew Brees gooiden beslissende passes die goed waren voor vijf touchdowns! Dat belooft vuurwerk voor dinsdag, temeer omdat beide ploegen over een erg poreuze verdediging beschikken.

Miami Dolphins - Cincinnati Bengals
Donderdagnacht 2.30 + rerun vrijdag vanaf 18.15 uur

Het was erg schrikken voor de Dolphins, die pas in de toegevoegde tijd tegen Cleveland hun eerste overwinning konden binnenhalen. Deze week staat met Cincinnati een tegenstander van een geheel ander kaliber op het menu. De Bengals verloren nu twee wedstrijden op rij en willen die tendens thuis een halt toeroepen.

PSG – Bordeaux
Zaterdag vanaf 17.00 uur live op Eleven

PSG, de club van Thomas Meunier, heeft al twee van zijn zeven wedstrijden verloren. Dat mogen we gerust een verrassing noemen voor de ongenaakbare club uit de Franse hoogste klasse. Zowel Bordeaux als PSG staan met 13 punten uit zeven wedstrijden op een vierde plaats. Een nieuwe nederlaag zou voor PSG-trainer Unai Emery wel erg pijnlijk kunnen worden.
Bekijk deze topaffiche uit de Ligue 1 zaterdag vanaf 17.00 uur live op Eleven.

Udinese – Lazio
Zaterdag vanaf 20.45 uur live op Eleven

Een duel uit de Serie A tussen Sven Kums en Jordan Lukaku. Intussen is de voormalige Gouden Schoen Sven Kums een gevestigde waarde op het middenveld van Udinese. Na verlies op het veld van Sassuolo zal zijn club opnieuw de aansluiting willen maken met de bovenste helft van de tabel. Jordan Lukaku moet het hebben van invalbeurten en kan zich voorlopig nog niet in de gratie spelen van trainer Simone Inzaghi. Misschien doet hij dat zaterdag wel!

Valencia – Atlético
Zondag vanaf 12.00 uur live op Eleven

Mede dankzij een goeie invalbeurt van onze landgenoot Zakaria Bakkali wonnen de Valencianen hun laatste twee wedstrijden. In het Mestalla krijgen ze zondag het Atlético van Yannick Carrasco over de vloer. Carrasco krijgt het vertrouwen van trainer Simeone maar kon nog niet scoren. Sterspeler Antoine Griezmann vond daarentegen al vijf keer de weg naar doel voor de Colchoneros. Volg deze topaffiche op zondagmiddag live op Eleven.

Roma – Inter
Zondag vanaf 20.45 uur live op Eleven Sports

De jonge Belg van Internazionale Senna Miangue mocht vorig weekend voor het eerst in de basis starten van trainer Frank De Boer. De linksachter kon een gelijkspel tegen Bologna niet voorkomen. Een 250ste doelpunt van Francesco Totti bracht voor AS Roma en Radja Nainggolan niets op, zij verloren met 3-1 op het veld van Torino. Thomas Vermaelen was nog niet fit. Beide ploegen gaan zondag voluit voor de drie punten, willen zij in het zog blijven van leider Juventus. Zij spelen eerder op de dag tegen degradatiekandidaat Empoli.

Kansas City Chiefs - Pittsburgh Steelers
Zondagnacht 2.30 + rerun maandag vanaf 18.00 uur

Big Ben en zijn Steelers kregen een lesje in nederigheid aan de hand van rookie Carson Wentz en de Eagles aanval. Dat zit de ervaren rot écht niet lekker en dus wordt de sputterende motor klaargestoomd voor de matchup met Kansas City. De Chiefs beschikken over één van de beste defenses in de NFL, en lijken nu ook aanvallend de weg naar de eindzone te hebben gevonden.

Persbericht Eleven Sports

'2Doc: Eddy's Oorlog' (BNNVARA)

Vier seizoenen lang reist Eddy van Wessel langs de Oekraďense frontlinies. Nu hij zich als Nederlands meest bekroonde oorlogsfotograaf al drie decennia op de frontlijn bevindt, wil hij nog altijd de ultieme foto maken, het beeld dat het hele conflict samenvat en dat alle worstelingen, trauma’s en tegenslagen die hij heeft moeten doorstaan de moeite waard maakt.

'2Doc: Eddy's oorlog', om 22.20 uur bij BNNVARA op NPO 2.