Brits BBC-familiedrama 'The Chase' te zien bij NCRV

woensdag 25 juli 2007

Vanaf 27 juli zendt de NCRV de BBC-dramaserie 'The Chase' uit. 'The Chase' speelt zich af rond een dierenartsenkliniek in Yorkshire. Pater familias George Williams runt deze praktijk met zijn dochter Anna, schoonzoon Tom en twee andere partners: Rick Johnson en Ian Frasier.

O

ok Fiona heeft als assistente een plaats in de praktijk. Maar Fiona draagt een geheim met zich mee, dat zijn weerslag heeft op de rest van de familie. Partner Rick is getrouwd met Deborah.

Als George besluit te stoppen met zijn werk als dierenarts en met zijn geliefde Claudie te trouwen, volgen de zaken rond zijn praktijk zich snel op. Zo besluit ook partner Ian er de brui aan te geven. In allerijl wordt zus Sarah, een dame uit de grote stad, opgetrommeld om de anderen bij te staan. Maar het valt Sarah zwaar om haar grotestadsleven op te geven voor het rustieke platteland van Yorkshire.

In 'The Chase' blijken, naast de talloze kleine en grote dieren die een behandeling nodig hebben in de praktijk, ook de familieperikelen de nodige aandacht te eisen. Want George mag dan wel weg zijn uit de praktijk, zijn invloed blijft groot en hij houdt, als het even kan, vernieuwingen tegen.

De BBC-serie 'The Chase' boekte in Engeland grote successen, mede door de bezetting van een sterrencast met acteurs uit onder andere 'Coronation Street', 'Emmerdale' en 'Eastenders'.

'The Chase', vanaf Vrijdag 27 juli om 19.25 uur om Nederland 2.

'Corsokoorts in Sint Jansklooster' (SBS6)

In de leukste en tevens enige kroeg van Klooster komen alle afgevaardigden van de corsogroepen bij elkaar. De bloemencommissie heeft namelijk slecht nieuws. En corsogroep 'Hebbes' bestaat dertig jaar. Nu is het bij hen elke dag al feest, omdat elke dag ook je laatste kan zijn. Exact zes jaar geleden namen ze afscheid van Dennis, de broer van Patrick. Daarom heeft Patrick de leden gevraagd om iets eerder te komen. Samen feesten, samen rouwen.

'Corsokoorts in Sint Jansklooster', om 20.30 uur bij SBS6.