Portretten van Esther Winkels en Boris Sala in 'Vals Plat'

zaterdag 28 maart 2015

In 'Vals Plat' schetsen programmamakers uit verschillende culturen een persoonlijk beeld van de veranderende samenleving.

Met eigenzinnige portretten, krachtige statements en scherpe observaties tonen ze herkenbare verhalen, die een afspiegeling zijn van wat er speelt in de maatschappij.

Acteur en theatermaker Hakim Traïdia presenteert het programma op zijn eigen onverwachte manier. Geïnspireerd door de hoofdpersonen in de portretten gaat hij de straat op en spreekt hij mensen aan over tal van thema’s als Verliefdheid, Trots, Hoop, Doodgaan of  Overleven.

Esther Winkels is dol op 'dog dance', dansen met een hond, en wint vele prijzen tijdens wedstrijden. Ze begon daar een paar jaar geleden mee toen haar hondje depressief was en een gedragstherapeut haar aanraadde om eens iets leuks met haar te gaan doen. Tijdens het dansen blijkt dat haar hond alleen kan ontspannen als Esther dat zelf ook doet. Maar daarvoor moet ze in het reine zien te komen met het familiegeheim dat haar al jarenlang achtervolgt.

Boris Sala is Nederlands kampioen indoor roeien en runt een gym. Hij is getrouwd met Brigitte met wie hij een kind heeft. Met Brigittes tweelingzus Claudia heeft hij ook een kind. Met beide zussen woont hij onder één dak. Boris is fervent aanhanger van longevity: gezonder oud worden. Hij gaat ervanuit dat de mens door nieuwe ontwikkelingen in  de wetenschap veel ouder kan worden dan nu. Hij slikt zo’n tachtig supplementen per dag. Ook zijn gezin doet mee. Hij hoopt te voorkomen dat zijn geliefden sterven aan ouderdomsziekten als kanker, waaraan zijn moeder is overleden.

'Vals Plat', zondag 29 maart om 16.25 uur bij de NTR op NPO 2.

'Musical Awards Gala 2024' (AVROTROS)

Naast de feestelijke uitreiking van de awards, krijgen we ook een voorproefje van musicals die nu en komend seizoen in de Nederlandse theaters te zien zijn. Niet alleen de bekende musicals, maar ook nieuwe musicals passeren de revue. Van het betoverende 'Frozen de musical' tot het epische drama '40-45, de musical'.

'Musical Awards Gala 2024', om 20.35 uur bij AVROTROS op NPO 1.