Ivo Niehe gaat uitdaging aan in bijzondere 'TV Show Special'

dinsdag 30 juni 2015

In een speciale aflevering van de 'TV Show' gaat Ivo Niehe aanstaande woensdag met gasten uit binnen- en buitenland terug naar hun jeugd.

De grote uitdaging van deze uitzending vanuit het Beatrix Theater in Utrecht is om kinderen in andere landen ook een kans te geven op een mooi begin van hun leven. Kinderen die opgroeien onder dramatische omstandigheden. Ivo praat onder anderen met ballerina Michaela DePrince, wiers leven leest als een sprookje.

Michaela DePrince wordt als Mabinty Bangura geboren in Sierra Leone. Ze verliest op 3-jarige leeftijd haar ouders tijdens de gruwelijke burgeroorlog en groeit op in een weeshuis waar ze door haar huidaandoening, vitiligo, gezien wordt als kind van de duivel. Op een dag vindt Michaela de cover van een tijdschrift met daarop een balletdanseres afgebeeld. Direct denkt Michaela: 'Als ik dat ooit eens zou kunnen worden, danseres!' Vanaf dat moment heeft Michaela nog maar één droom; ze wil net zo gelukkig worden als de vrouw op de voorkant van het tijdschrift. Tot haar eigen verrassing wordt ze geadopteerd door een Amerikaans echtpaar. Haar 'tweede' moeder koopt een video met 'De Notenkraker' en Michaela danst de hele choreografie in no time na. Inmiddels is ze 20 jaar, danst ze bij het Nationale Ballet en komt er een Hollywoodfilm over haar leven.

Daarnaast een prachtig duet van Andre Hazes jr. en de 9-jarige Matheu Hinzen. Hij speelt de jonge André Hazes in de film over diens leven en zingt op onnavolgbare manier samen met André Hazes jr. ‘Geef mij je angst’. Verder unieke optredens van Kenny B, Trijntje Oosterhuis en Lucas, winnaar van The Voice Kids en de zoektocht naar het Afrikaanse meisje Melody dat Paul van Vliet 15 jaar geleden ontmoette en dat een onuitwisbare indruk op hem maakte.

Tenslotte spreekt Ivo met UNICEF-medewerkers en hun families.

'TV Show Special: De Uitdaging', woensdag 1 juli om 20.30 uur bij AVROTROS op NPO 1.

logo RTL logo

Milo is een slaaf die droomt van zijn vrijheid en een huwelijk met de mooie Cassia, de dochter van zijn meester. Hij weet echter niet dat hij verkocht zal worden aan een nieuwe eigenaar in Napels. Wanneer de nabijgelegen vulkaan Vesuvius dreigt uit te barsten beseft Milo dat dit misschien wel de laatste keer is dat hij zijn geliefde zal zien en hij doet er dan ook alles aan om haar te redden.

'Pompeii', film uit 2014 met oa. Kit Harington, om 20.30 uur op RTL 7.