Broederliefde, Jan Kooijman en Vajčn in de 'BZT Muziek Show'

vrijdag 21 oktober 2016

Zaterdag 22 oktober is er weer een nieuwe aflevering van de 'BZT Muziek Show' te zien. In deze aflevering staat de categorie Bodypercussie van Jan Kooijman centraal. Ook vervullen Jetske van den Elsen en Pepijn Gunneweg wensen van kinderen en bieden ze ruimte aan mooie lieve woorden in de rubriek ff serieus.

Broederliefde komt hun nummer Jungle zingen! Er worden weer wensen vervuld en in het item Proppen de vraag: Hoeveel kinderen kunnen er in een konijnenhok?

In de 'BZT Muziek Show' wordt er gestreden om een plek in de BZT Band XXL. Deze band treedt aan het einde van het jaar op in een groots muziekgala in Theater Carré voor Koningin Maxima. Maar liefst 30 schoolklassen maken kans op deelname hieraan en de drie klassen uit de categorie Bodypercussie zijn te zien in deze uitzending.

CBS AnderZ uit Doetinchem,
Panta Rhei uit Beverwijk,
Bassischool Leyenbroek uit Sittard

De jury bestaat uit Jan Kooijman, basgitarist Gerrit uit de BZT Band en Vajèn van den Bosch. Kinderen thuis kunnen nu al stemmen op hun favoriete act via zapp.nl/bzt. De stemronde sluit vrijdag 21 oktober om 12.00 uur.

De 'BZT Muziek Show' wordt gemaakt in samenwerking met stichting Méér Muziek in de Klas. Met de wedstrijd en de shows wil de stichting kinderen, leerkrachten en ouders enthousiasmeren voor het samen muziek maken op school. Méér Muziek in de Klas heeft de deelnemende scholen ondersteund met coaching door muziekdocenten.

'BZT Muziek Show', zaterdag 22 oktober om 19.00 uur op NPO Zapp.

logo SBS6 logo

In 'Vandaag Inside' geven Wilfred Genee, Johan Derksen en René van der Gijp hun kijk op het nieuws en de actualiteit. Met een wisselende, en voor wie nog durft, terugkerende gast aan tafel bespreekt het trio zaken die Nederland die dag bezighouden.

'Vandaag Inside', om 21.35 uur op SBS6.