Carlo Boszhard en Spike van Zoest in finale 'Maestro'

woensdag 17 december 2014

Aanstaande donderdagavond strijden Carlo Boszhard en Spike van Zoest in de live finale van het tv-programma 'Maestro' om de titel 'Maestro 2014'.

Tijdens de spannende finale dirigeren Spike en Carlo onder meer de openingstune van 'Maestro': het eerste deel uit de Vijfde Symfonie van Beethoven.

Donderdagavond bepalen de kijkers wie de winnaar wordt van 'Maestro'. Zij kunnen hiervoor op donderdagavond tijdens de uitzending bellen of sms’en naar de nummers die presentator Frits Sissing bekend maakt. De afgelopen weken bepaalden de juryleden en vervolgens de orkestleden van Het Balletorkest welke BN'ers de bok moesten verlaten.

In 'Maestro 2014' gingen de acht dirigenten-in-spé: Carlo Boszhard, Marlies Dekkers, Frans Duijts, Oscar Hammerstein, Sylvana Simons, Susan Smit, Lucille Werner en Spike van Zoest met elkaar de strijd aan om de titel 'Maestro 2014' te bemachtigen. Wie van hen wist in acht weken tijd de finesses en techniek van het dirigeren onder de knie te krijgen om Het Balletorkest, een 65-koppig symfonieorkest, perfect te dirigeren? Elke week moest één BN’er de dirigentenbok verlaten. Tot nu toe hebben achtereenvolgend Susan Smit, Frans Duijts, Sylvana Simons, Oscar Hammerstein, Lucille Werner en Marlies Dekkers de bok verlaten.

Frits Sissing presenteert vanuit de Philharmonie in Haarlem de dirigeershow. De 'Maestro'-jury bestaat wederom uit dirigent Otto Tausk (voorzitter), Isabelle van Keulen (violist) en Dominic Seldis (eerste contrabassist bij het Koninklijk Concertgebouw Orkest). Twee jaar geleden werd de eerste editie van 'Maestro' uitgezonden en werd Lenette van Dongen uitgeroepen tot 'Maestro 2012'.

'Maestro' (finale!), donderdag 18 december om 20.30 uur bij AVROTROS op NPO 1.

'Even Tot Hier' (BNNVARA)

Niels van der Laan en Jeroen Woe proberen in één week een muzikale voorstelling over die week te maken. Met de muzikale gast, het liedje van één minuut, scherpe grappen en rake observaties.

'Even Tot Hier', om 21.25 uur op NPO 1.