'Close Up in 2Doc'-documentaire over wereldtournee Concertgebouworkest

donderdag 2 juli 2015

Prijswinnende regisseur Heddy Honigmann reist de wereld over met het Koninklijk Concertgebouworkest en laat in de 'Close Up in 2Doc'-documentaire Om de wereld in 50 concerten, zien wat de kracht van muziek is in verschillende landen en culturen.

In 2013 reist het Koninklijk Concertgebouworkest  de hele wereld rond om hun 125-jarig bestaan te vieren: vijftig concerten, verspreid over zes continenten.

Honigmann (O amor natural, Forever) landt met het orkest in de Argentijnse hoofdstad Buenos Aires, in het Zuid-Afrikaanse Soweto en Sint-Petersburg in Rusland en laat zien hoe de musici de harten van mensen in andere culturen veroveren. Om de wereld in 50 concerten is een reis naar de kern en de kracht van muziek, die mensen inspireert, onvermoede emoties treft en helpt om de pijn van het leven te doorstaan.

'Om de wereld in 50 concerten', vrijdag 3 juli om 20.15 uur bij AVROTROS op NPO 2.

logo RTL logo

Milo is een slaaf die droomt van zijn vrijheid en een huwelijk met de mooie Cassia, de dochter van zijn meester. Hij weet echter niet dat hij verkocht zal worden aan een nieuwe eigenaar in Napels. Wanneer de nabijgelegen vulkaan Vesuvius dreigt uit te barsten beseft Milo dat dit misschien wel de laatste keer is dat hij zijn geliefde zal zien en hij doet er dan ook alles aan om haar te redden.

'Pompeii', film uit 2014 met oa. Kit Harington, om 20.30 uur op RTL 7.