De Brabantse familiegeschiedenis van Herman van der Zandt in 'Verborgen Verleden'

vrijdag 28 oktober 2016

Herman van der Zandt, tot voor kort nieuwslezer en nu presentator van 'Studio Sport' en 'Met het Mes op Tafel', zoekt zijn familiegeschiedenis in Zuidoost-Brabant. Zelfs in het dorp waar zijn familie al generaties woont, Hapert, blijken nog onbekende verhalen te ontdekken.

Herman stuit onder meer op een groot drama dat zijn familie aan het eind van de 19e eeuw heeft getroffen. Deze gebeurtenis heeft zelfs geleid tot een feestdag die nog jaarlijks wordt gevierd. Daarnaast blijken voorouders van Herman een rol te hebben gespeeld in de vaderlandse maritieme geschiedenis.

'Verborgen Verleden', zaterdag 29 oktober om 20.30 uur op NPO 2.

'2Doc: Eddy's Oorlog' (BNNVARA)

Vier seizoenen lang reist Eddy van Wessel langs de Oekraďense frontlinies. Nu hij zich als Nederlands meest bekroonde oorlogsfotograaf al drie decennia op de frontlijn bevindt, wil hij nog altijd de ultieme foto maken, het beeld dat het hele conflict samenvat en dat alle worstelingen, trauma’s en tegenslagen die hij heeft moeten doorstaan de moeite waard maakt.

'2Doc: Eddy's oorlog', om 22.20 uur bij BNNVARA op NPO 2.