Het 'Verborgen Verleden' van Irene Moors

donderdag 18 januari 2018

Opnieuw is het de makers van 'Verborgen Verleden' gelukt om met een zestal boeiende persoonlijkheden verrassende verhalen te vinden over hun familiegeschiedenis. In deze reeks zijn dat Dieuwertje Blok, André Kuipers, Irene Moors, Maurice de Hond, Richard Groenendijk en Armin van Buuren.

In aflevering 3 het verborgen verleden van presentatrice Irene Moors, die opgroeide in Haarlem, waar meerdere generaties van haar familie hebben gewoond. Welke sporen hebben zij daar achtergelaten? Sommige van haar voorouders sleten hun leven in grauwe armoede, trieste verhalen die Irene erg aangrijpen. Een heel bijzondere ontdekking is een voorouder die onder drie verschillende namen heeft geleefd. Wat zit daar achter? Maar het meest onder de indruk is Irene toch van haar voorouders die een belangrijke bijdrage leverden aan het vermaak en vertier van de achttiende eeuw. Een artistieke familie van internationale allure, die haar naar België leidt.

'Verborgen Verleden', vrijdag 19 januari om 21.10 uur op NPO 2.

'Musical Awards Gala 2024' (AVROTROS)

Naast de feestelijke uitreiking van de awards, krijgen we ook een voorproefje van musicals die nu en komend seizoen in de Nederlandse theaters te zien zijn. Niet alleen de bekende musicals, maar ook nieuwe musicals passeren de revue. Van het betoverende 'Frozen de musical' tot het epische drama '40-45, de musical'.

'Musical Awards Gala 2024', om 20.35 uur bij AVROTROS op NPO 1.