Jacques Herb, Luv' en Hans Knoop te gast bij MAX op NPO Radio 5

vrijdag 20 mei 2016

Van zaterdag 21 tot en met vrijdag 27 mei is het weer volle bak bij de MAX-programma's op NPO Radio 5. Het is de Week van de Jaren Zeventig en alle gasten staan daar in het teken van.

Onder anderen Jacques Herb, Luv’ en Hans Knoop komen langs in de studio.

'Wekker-Wakker-Weekend!' – Elke zaterdag van 6.00 tot 10.00 uur bij MAX op NPO Radio 5
Zaterdag trapt Jan Rietman de Week van de Jaren Zeventig af met zanger Jacques Herb. Jacques werd in 1970 ontdekt door Pierre Kartner tijdens een talentenjacht in Scheveningen. Hierna werd hij in 1971 landelijk bekend met het nummer Manuela, dat drie weken op nummer één stond in de Top 40.

'TinekeShow' - Elke werkdag om 12.00 uur bij MAX op NPO Radio 5
Maandag 23 mei komt Luv’ langs bij Tineke. Marga Scheide, José Hoebee en Ria Tielsch gaan het podium weer op met hun welbekende repertoire en duiken binnenkort de studio in om nieuw materiaal op te nemen. Maar eerst komen ze bij Tineke langs om haar terug te brengen in de sferen van de swingende jaren 70!

Elly Zuiderveld is dinsdag 24 mei te gast. Elly is de vrouwelijke helft van het zangduo Elly en Rikkert. Ze speelt momenteel in het theaterconcert De Mariamonologen, waarin nieuwe en moderne verhalen over Maria, het meisje uit Nazareth en de moeder van Jezus, verteld worden. De verhalen worden verteld en gezongen op een ontroerende, maar ook humoristische manier.

Woensdag 25 april komt voormalig presentatrice Judith Bosch langs. In de jaren 70 presenteerde ze onder meer samen met Dick Passchier de scholierenquiz 'Tweekamp'.

Schrijver Stany van Wijmeersch is donderdag 26 april te gast. Vorige week is zijn boek We All Love ABBA uitgekomen: een verzameling interviews met creatievelingen die geïnspireerd zijn door het indrukwekkende ABBA-repertoire. Het bevat beeldmateriaal van topfotografen als Brad Elterman, Govert de Roos en Aad Spanjaard. Eerder schreef Stany het boek 'Let's Talk About ABBA'.

'Tijd voor MAX Radio' – elke werkdag 18.00 uur bij MAX op NPO Radio 5
Zanger Ben Cramer is maandag 23 mei te gast. Ben had in 1966 met The Sparklings zijn televisiedebuut, waarna hij ontdekt werd door zangeres Annie de Reuver. In 1971 kwam zijn bekendste hit uit, genaamd De clown.

Dinsdag 24 mei is Penney de Jager te gast bij 'Tijd voor MAX Radio'. Na haar opleiding op de Scapino Balletacademie kwam ze terecht bij Het Nationale Ballet. Ze werd echter beroemd in jaren 70 door haar dans en choreografie in het tv-programma 'Top Pop'.

Hans Knoop is woensdag 25 mei te gast. Hans probeerde als hoofdredacteur van het opinieweekblad Accent de waarheid te achterhalen achter de nog niet veroordeelde oorlogsmisdadiger Pieter Menten. De zaak Menten zorgde in de jaren 70 voor veel reuring in zowel de media als de politiek.

Donderdag 26 mei is Marjan Berk te gast. Zij is de oudste columnist van Nederland en begon in de jaren 70 met schrijven. Ze bracht onder meer het boek Bezuinigingskookboek uit dat ze in samenwerking met Jeroen Krabbé schreef.

Op vrijdag 27 mei vervallen de reguliere uitzendingen, dan is De Top 200 van de Jaren Zeventig te horen.

MAX is er elke dag! logo MAX logo

Kasteel Vosbergen bestaat 400 jaar en dat wordt de hele zomer gevierd. Vandaag staat de heropening van de oprijlaan op het programma. Jeanne vraagt zich af of haar 93-jarige moeder wel in de koets kan klimmen. Ook op landgoed Maarsbergen gaat het niet van een leien dakje en moet de 22-jarige Willem een moeilijke beslissing nemen. Over daken gesproken: de hoge dakrand van landgoed Wickenburgh krijgt een nieuw likje verf van Otto. Op het keurige, normaal zo rustieke landgoed Oolde staat een hippiefestival op het punt te beginnen.

'Liefde voor het Landgoed', om 21.30 uur bij Omroep MAX op NPO 1.