Jan Jaap van der Wal debuteert met show bij RTL 4

zaterdag 23 mei 2015

Waarom zou je alles minder mooi willen maken? Waarom zou je alles van iedereen willen weten? Waarom zou je beslissingen laten nemen door mensen waar je totaal geen vertrouwen in hebt?

Dat zijn vragen die Jan Jaap van der Wal centraal stelt in zijn nieuwe theatershow 'Jan Jaap Van Der Wal: Dystopia'. In zijn opvallende show, te zien bij RTL 4 op zondag 24 mei, bespeelt Jan Jaap als eerste comedian de clubs in Nederland. Volgens Jan Jaap is stand up comedy toch het rock & roll van cabaret en past het betrekken van clubs hier bijzonder goed bij. Ook kan hij op deze manier beter de actualiteiten kwijt. Het is voor het eerst dat Jan Jaap met een show bij RTL te zien is.

Jan Jaap: 'Dystopia is het tegenovergestelde van Utopia. Een Dystopie is een wereld waarin de mens verworden is tot een machine, en wantrouwen boven vertrouwen staat. Deze show is een pleidooi voor mens zijn. En voor Bassie en Adriaan.'

'Jan Jaap van der Wal: Dystopia', zondag 24 mei om 21.30 uur bij RTL 4.

'Musical Awards Gala 2024' (AVROTROS)

Naast de feestelijke uitreiking van de awards, krijgen we ook een voorproefje van musicals die nu en komend seizoen in de Nederlandse theaters te zien zijn. Niet alleen de bekende musicals, maar ook nieuwe musicals passeren de revue. Van het betoverende 'Frozen de musical' tot het epische drama '40-45, de musical'.

'Musical Awards Gala 2024', om 20.35 uur bij AVROTROS op NPO 1.