Johan Cruijff Schaal live op FOX

donderdag 24 juli 2014

De wedstrijd om de Johan Cruijff Schaal tussen landskampioen Ajax en bekerwinnaar PEC Zwolle is zondag 3 augustus rechtstreeks te zien op FOX.

De uitzending begint om 17.00 met een uitgebreide voorbeschouwing waarna er in de Amsterdam ArenA om 18.00 uur wordt afgetrapt. Tevens zullen de samenvattingen van de KNVB beker wedstrijden komend seizoen te zien zijn bij FOX.

De Johan Cruijff Schaal is de traditionele openingswedstrijd van het nieuwe voetbalseizoen tussen de landskampioen en de bekerwinnaar. De editie van dit jaar is een herhaling van de meest recente bekerfinale waarin PEC Zwolle met een 5-1 overwinning Ajax de baas was. Voor Ajax wordt het de zestiende deelname aan de strijd om de Johan Cruijff Schaal, terwijl het voor PEC Zwolle een primeur betekent. De uitzending vanuit de Amsterdam Arena wordt gepresenteerd door Jan Joost van Gangelen en Toine van Peperstraten.

Vanaf 1 augustus is FOX ook te ontvangen via KPN Digitenne (kanaal 26) zodat FOX beschikbaar is voor alle digitale TV-abonnees in Nederland, waaronder bij Ziggo (kanaal 11), UPC (kanaal 11), KPN (kanaal 14), Caiway (kanaal 11), Delta (kanaal 13) en CanalDigitaal (kanaal 52).

De volledige uitzending van de wedstrijd om de Johan Cruijff Schaal is ook rechtstreeks te volgen op FOX Sports, waar na afloop van de wedstrijd bovendien exclusief een uitgebreide nabeschouwing is te zien.

logo RTL logo

Milo is een slaaf die droomt van zijn vrijheid en een huwelijk met de mooie Cassia, de dochter van zijn meester. Hij weet echter niet dat hij verkocht zal worden aan een nieuwe eigenaar in Napels. Wanneer de nabijgelegen vulkaan Vesuvius dreigt uit te barsten beseft Milo dat dit misschien wel de laatste keer is dat hij zijn geliefde zal zien en hij doet er dan ook alles aan om haar te redden.

'Pompeii', film uit 2014 met oa. Kit Harington, om 20.30 uur op RTL 7.