Knallend einde in 'Top 2000 a gogo'

vrijdag 30 december 2011

De oudejaarsavonduitzending van de 'Top 2000 a go go' beleeft een spetterende finale. Met chefkok Pierre Wind die ter gelegenheid van nummer 1 Bohemian Rhapsody één van zijn meest extravagante cocktails maakt. Verder zijn in de extra lange uitzending drie muziekreportages te zien. Eentje over de andere Michael Jackson.

Een bizar verhaal over de Duitse schrijver van het lied Blame It On The Boogie met toevallig dezelfde naam als The King of Pop. Verder een ontroerende vertelling over de ware achtergrond van de hit Lea van The Cats uit Volendam. En een bezoek aan de Newyorkse soulband The Dap-Kings, die Amy Winehouse begeleidden tijdens de opnames van haar hit-album Back to Black. Ze praten o.a. over Rehab: 'Zelf hadden we de plaat niet zo snel uitgebracht. Niet onze stijl van muziek.'

Chris Zeegers heeft de eer om Pink Floyd hoger in de lijst te praten. Hij doet dat met verve, maar pas volgend jaar zullen we zien of het heeft gewerkt. Aan de stamtafel van het Top 2000-café vertelt Willem de Ridder, de kleurrijke oprichter van Hitkrant over zijn ervaringen in de Sixties met John  Lennon en Van Morrisson.

De popquiz met als hoofdprijs een hand van presentator Matthijs wordt gespeeld door de cabaretiers Claudia de Breij en Jandino. Met name de laatste steelt de show, maar niet de punten. Verder is er een college van Leo Blokhuis over plagiaat. Plaatjes die verdacht veel lijken op een andere en waarin naar hartelust is 'geleend en geïnspireerd'.

De 'Top 2000 a gogo' (NTR) schijnt tussen Kerst en Oud & Nieuw zes avonden lang zijn licht op de grote lijst van Radio 2. Matthijs van Nieuwkerk ontvangt  diverse opmerkelijke gasten en verder zit de serie vol met videoclips, reportages, historische muzieklessen van popprofessor Leo Blokhuis, en opmerkelijke verhalen uit de popgeschiedenis.

'Top 2000 a gogo', zaterdag 31 december om 19.30 uur bij NTR op Nederland 3.

Top2000

'Corsokoorts in Sint Jansklooster' (SBS6)

In de leukste en tevens enige kroeg van Klooster komen alle afgevaardigden van de corsogroepen bij elkaar. De bloemencommissie heeft namelijk slecht nieuws. En corsogroep 'Hebbes' bestaat dertig jaar. Nu is het bij hen elke dag al feest, omdat elke dag ook je laatste kan zijn. Exact zes jaar geleden namen ze afscheid van Dennis, de broer van Patrick. Daarom heeft Patrick de leden gevraagd om iets eerder te komen. Samen feesten, samen rouwen.

'Corsokoorts in Sint Jansklooster', om 20.30 uur bij SBS6.