Landmacht en Radio Veronica slaan handen ineen voor Operatie Victorie

dinsdag 3 maart 2015

De Landmacht en Radio Veronica komen samen in actie voor Operatie Victorie. In Nederland leven we dit jaar 70 jaar in vrijheid en daarom gaan Radio Veronica én de Landmacht 70 projecten aanpakken om dat te vieren.

Maandag 2 maart kregen de dj's van Radio Veronica hun eerste militaire training voor deze actie en riepen zij iedereen op om projecten aan te melden.

Van 11 tot en met 13 mei zijn de militairen en dj's van Radio Veronica door het hele land te vinden om de 70 maatschappelijke projecten uit te voeren. Weet jij mensen die een weerbaarheidsprogramma verdienen, een verwaarloosd monument in jouw omgeving dat een opknapbeurt nodig heeft of wil je een bootcamp voor je sportteam en eindelijk eens de verbouwingsklus op de sportclub afmaken met het materiaal dat er al tijden staat te wachten? Meld je dan aan. Vanaf gisteren tot en met 14 maart kan iedereen een project via de website van Radio Veronica aanmelden. Uit de aanmeldingen selecteert de Landmacht samen met Radio Veronica 70 projecten.

Luitenant-generaal Mart de Kruif, commandant Koninklijke Landmacht: '70 jaar geleden hebben militairen voor onze vrijheid gevochten en op andere plaatsen in de wereld gebeurt dat nog steeds. Heeft u een opdracht die met vrijheid te maken heeft, dan kunt u ons inschakelen.'

Erik de Zwart, Station Director Radio Veronica: 'De Landmacht en Radio Veronica zijn er helemaal klaar voor. Omdat we in de actieweek alle hulp kunnen gebruiken, worden de DJ teams versterkt met BN-ers. Zo weten we zeker dat we van Operatie Victorie een succes gaan maken.'

'2Doc: Eddy's Oorlog' (BNNVARA)

Vier seizoenen lang reist Eddy van Wessel langs de Oekraďense frontlinies. Nu hij zich als Nederlands meest bekroonde oorlogsfotograaf al drie decennia op de frontlijn bevindt, wil hij nog altijd de ultieme foto maken, het beeld dat het hele conflict samenvat en dat alle worstelingen, trauma’s en tegenslagen die hij heeft moeten doorstaan de moeite waard maakt.

'2Doc: Eddy's oorlog', om 22.20 uur bij BNNVARA op NPO 2.