Martin Gaus en voetbaltrainer Adrie Koster op 'De Perstribune'

zaterdag 30 mei 2015

Het NPO Radio 1 media- en sportprogramma 'De Perstribune' van MAX ontvangt op zondag 31 mei programmamaker Martin Gaus en voetbaltrainer Adrie Koster.

Martin Gaus is hondentherapeut én was jarenlang maker van programma's over dieren, waaronder kijkcijfersuccessen als 'Dierenmanieren' en 'De Natte Neuzen Show'. Via deze programma's bracht hij zijn liefde voor dieren over via de camera. Op dit moment is hij bezig met een nieuw digitaal platform met programma’s over dieren en gaat hij in een nieuwe talentenjacht op zoek naar 'de nieuwe Martin Gaus'.

Adrie Koster voetbalde onder andere voor Roda JC, PSV en het Nederlands elftal. Tegenwoordig is hij trainer bij VfB Stuttgart in de Bundesliga. Voorheen was hij trainer bij onder andere Ajax, Willem II, Roda JC en Club Brugge. Hij was begin dit seizoen trainer van Jong Oranje. Na vier nederlagen op een rij verspeelde dit team de kans op deelname aan de Olympische Spelen. Govert van Brakel praat met Koster over de kansen op promotie van zijn oude club Roda JC en over het verschil tussen werken in binnen- en buitenland.

Recensent Ron Vergouwen blikt in Kassie Kijken terug op afgelopen tv-week en verslaggever Jules van der Wardt, alias De Vliegende Keep, is deze week bij oud-wielrenner Johan van der Velde.

De presentatie is in handen van Govert van Brakel.

'De Perstribune', zondag 31 mei vanaf 12.15 uur op NPO Radio 1.

'Corsokoorts in Sint Jansklooster' (SBS6)

In de leukste en tevens enige kroeg van Klooster komen alle afgevaardigden van de corsogroepen bij elkaar. De bloemencommissie heeft namelijk slecht nieuws. En corsogroep 'Hebbes' bestaat dertig jaar. Nu is het bij hen elke dag al feest, omdat elke dag ook je laatste kan zijn. Exact zes jaar geleden namen ze afscheid van Dennis, de broer van Patrick. Daarom heeft Patrick de leden gevraagd om iets eerder te komen. Samen feesten, samen rouwen.

'Corsokoorts in Sint Jansklooster', om 20.30 uur bij SBS6.