Nieuwe reeks 'College Tour' start met Jane Goodall

donderdag 4 februari 2016

Het NTR-programma 'College Tour' verhuist van NPO 3 naar NPO 2 en start vrijdag met de legendarische primatologe Jane Goodall.

Zij wordt wereldberoemd als ze begin jaren zestig vrijwel zonder vooropleiding in de jungle van Gombe, Tanzania, chimpansees observeert en baanbrekende ontdekkingen doet. Momenteel staat Jane Goodall in de top tien van de meest invloedrijke vrouwen ter wereld. Ze is VN-vredesambassadeur en reist ook nu nog, 81 jaar oud, onvermoeibaar 300 dagen per jaar de wereld over om te strijden voor de toekomst van onze bedreigde planeet. In de Koningszaal van Artis interviewt Twan Huys haar, bijgestaan door 300 studenten.

'College Tour', vrijdag 5 februari om 21.10 uur bij de NTR op NPO 2.

'Corsokoorts in Sint Jansklooster' (SBS6)

In de leukste en tevens enige kroeg van Klooster komen alle afgevaardigden van de corsogroepen bij elkaar. De bloemencommissie heeft namelijk slecht nieuws. En corsogroep 'Hebbes' bestaat dertig jaar. Nu is het bij hen elke dag al feest, omdat elke dag ook je laatste kan zijn. Exact zes jaar geleden namen ze afscheid van Dennis, de broer van Patrick. Daarom heeft Patrick de leden gevraagd om iets eerder te komen. Samen feesten, samen rouwen.

'Corsokoorts in Sint Jansklooster', om 20.30 uur bij SBS6.