NTR op de Uitmarkt 2015

donderdag 27 augustus 2015

De NTR is live aanwezig op de Uitmarkt in Amsterdam met een vooruitblik op de hoogtepunten van het komend cultureel seizoen. Met muziek, dans, theater, cabaret, aanstormend talent en heel veel fragmenten uit nieuwe voorstellingen.

Uitmarkt 2015: De Opening
vrijdag 28 augustus, 21.05 – 21.50 uur bij de NTR op NPO 2

Op vrijdag presenteert Jörgen Raymann - live vanaf het Museumplein -  het openingsprogramma. Een opwindende mix van cabaret, dans en muziekoptredens:  Kleinkunst van Paul de Leeuw met een hommage aan zijn jeugdidool Robert Long. Popmuziek van Kenny B., bekend van zijn nummer 1-hit Parijs, en soul van de rising star van 2015: Sarah-Jane. Cello8tet Amsterdam bezorgt kippenvel met een stuk van Philip Glass. Er is aandacht voor cabaret met Van der Laan en Woe, en je beleeft een heus housefeest met het Groningse dansgezelschap Club Guy & Roni. Verder een betoverend optreden van Kim Hoorweg & Robin Nolan Trio. En De Jeugd van Tegenwoordig zet de Uitmarkt op z’n kop met hun nieuwste single en oude hits. Dit allemaal onder begeleiding van de meest swingende bigband van Nederland, New Cool Collective.  (Programmering o.v.b.).

Uitmarkt 2015: Back to the Future
zaterdagavond 29 augustus: 23.40 – 00.30 uur bij de NTR op NPO 2

De Uitmarkt sluit dit jaar de zaterdagavond af met Re:Freshed Orchestra i.s.m. de NTR. Precies 30 jaar geleden kwam de film 'Back to the Future' uit. Re:Freshed Orchestra uit Rotterdam neemt ons in dit thema mee op een trip van verleden naar toekomst. De band brengt eigenzinnige bewerkingen van grote funk-, disco-, hiphop- en soulnummers uit de jaren 80 tot nu. Zij 'refreshen' onder andere nummers van Rick James, Sly and the Family Stone maar ook nummers van Jimi Hendrix, The Rolling Stones en The Beach Boys. Ook krijgt het publiek tijdens een voorproefje van hun eerste eigen plaat die dit najaar uit komt. Speciaal voor de Uitmarkt hebben zij een aantal Nederlandse artiesten uitgenodigd, zoals Bo Saris, Ivan Peroti (Sven Hammond), Benjamin Herman, Pink Oculus en Ruben Heijn (programmering o.v.b.).

Presentatie: Winfried Baijens

Uitmarkt Live
zondag 30 augustus  19.15 – 20.05 uur op NPO 2

Live verslag vanaf de Uitmarkt, waarbij we vooruitblikken op het nieuwe culturele seizoen. De musical Jesus Christ Superstar komt naar Nederland; Kasper van Kooten presenteert zijn nieuwe voorstelling Bonte Avond, Hanneke Groenteman verheugt zich op het komende culturele seizoen en we laten in rijk geschakeerde reportages zien er allemaal op het terrein te zien is.

Presentatie: Joost Karhof

Live verslag NPO Cultura
Zaterdag 29 augustus, 14.30 – 15.30 uur op http://www.ntr.nl/uitmarkt
Zondag 30 augustus, 14.30 – 15.30 uur op http://www.ntr.nl/uitmarkt

Traditiegetrouw doet NPO Cultura live verslag van de Uitmarkt. Daarnaast blikt NPO Cultura ruimschoots vooruit op de nationale culturele agenda 2015/2016.

Op zaterdag 29 augustus presenteert Winfried Baijens een live talkshow, met hierin aandacht voor theater, film, literatuur, dans en muziek en meer! Te gast zijn onder anderen politicus Boris van der Ham, danser Bastiaan Stoop, filmjournalist Dana Linssen, Colin Benders (Kyteman) en Joost van Bellen.

Op zondag 30 augustus bezoekt Floris Kortie (Podium Witteman) voorstellingen en optredens en interviewt hij makers en artiesten. Met onder anderen muzikanten Britta Maria en Maurits Fondse, schrijvers Joost Zwagerman en Pauline Slot, violiste Esther Apituley en actrice Wynn Hilczer.

MAX is er elke dag! logo MAX logo

Kasteel Vosbergen bestaat 400 jaar en dat wordt de hele zomer gevierd. Vandaag staat de heropening van de oprijlaan op het programma. Jeanne vraagt zich af of haar 93-jarige moeder wel in de koets kan klimmen. Ook op landgoed Maarsbergen gaat het niet van een leien dakje en moet de 22-jarige Willem een moeilijke beslissing nemen. Over daken gesproken: de hoge dakrand van landgoed Wickenburgh krijgt een nieuw likje verf van Otto. Op het keurige, normaal zo rustieke landgoed Oolde staat een hippiefestival op het punt te beginnen.

'Liefde voor het Landgoed', om 21.30 uur bij Omroep MAX op NPO 1.