Olga Zuiderhoek, Bob van Toor en Bas Nijhuis bij MAX op NPO Radio 5

vrijdag 13 oktober 2017

Van zaterdag 14 tot en met vrijdag 20 oktober ontvangen de MAX-programma's op NPO Radio 5 weer bijzondere gasten met een boeiend verhaal.

Onder meer Olga Zuiderhoek, Bob van Toor en Bas Nijhuis zijn te gast.

In 'Wekker-Wakker-Weekend!' is er aandacht voor een bijzonder transport van een uniek stuk spoorgeschiedenis, dat vanuit Amerika naar Zeeland wordt verscheept.

Bob van Toor, auteur van het boek Oma Weet - Inderdaad – Raad, is te gast in 'Wekker-Wakker!'. Hiervoor verzamelde en toetste Bob, bijgestaan door zijn twee (eigen)wijze grootmoeders, stokoude raadgeving en digitale blogtips.

In 'TinekeShow' komt Olga Zuiderhoek langs. Vanaf maandag 23 oktober zendt MAX de dramaserie Het geheime dagboek van Hendrik Groen uit. De serie speelt zich af in een Amsterdams verzorgingstehuis. Olga speelt de rol van Eefje in de serie.

Bij 'Tijd voor MAX Radio' schuift Bas Nijhuis aan. De topscheidsrechter is sinds 2005 actief in de Eredivisie en op de internationale velden. Hierover schreef hij het boek Niet zeiken, voetballen!, met anekdotes over onder anderen Louis van Gaal, Zlatan Ibrahimović en Cristiano Ronaldo.

'Corsokoorts in Sint Jansklooster' (SBS6)

In de leukste en tevens enige kroeg van Klooster komen alle afgevaardigden van de corsogroepen bij elkaar. De bloemencommissie heeft namelijk slecht nieuws. En corsogroep 'Hebbes' bestaat dertig jaar. Nu is het bij hen elke dag al feest, omdat elke dag ook je laatste kan zijn. Exact zes jaar geleden namen ze afscheid van Dennis, de broer van Patrick. Daarom heeft Patrick de leden gevraagd om iets eerder te komen. Samen feesten, samen rouwen.

'Corsokoorts in Sint Jansklooster', om 20.30 uur bij SBS6.