Prijzenregen in laatste week 'Koffietijd' voor zomerstop

zondag 22 mei 2016

Van maandag 23 mei tot en met vrijdag 27 mei is het voor de derde keer 'Koffietijd Favourites Week'. Dit betekent dat er in vijf dagen tijd ruim 900 kijkers blij worden gemaakt met mooie zomerse prijzen: van barbecues tot strandtassen en van zonnebrand tot een echte diamanten ring.

Alle cadeaus zijn favorieten van 'Koffietijd'; van de presentatrices, van Caspar of van de redactie. Maar ook de gasten van 'Koffietijd' dragen een steentje bij aan de weggeefweek. Zo geeft Renate Gerschtanowitz een badpak van haar eigen lijn weg en stellen hoofdrolspelers Anouk Maas en Edwin Jonker kaarten voor de musical 'Beauty and the Beast' beschikbaar. In totaal wordt er voor meer dan 80.000 euro aan prijzen weggegeven.

'Koffietijdaward'
Naast deze prijzenregen wordt in de laatste uitzendweek voor de zomerstop ook de allereerste 'Koffietijdaward' uitgereikt. Dit is een prijs voor een échte 'Koffietijdvrouw'; een vrouw met een groot hart die het afgelopen jaar het verschil heeft gemaakt voor een ander. Uit honderden aanmeldingen heeft de presentatie samen met het team van 'Koffietijd' vijf bijzondere vrouwen geselecteerd die kans maken op de award. Op donderdag 26 mei komen alle kanshebbers naar de studio om hun verhaal te delen. Vanaf dat moment kunnen de kijkers via de website van het programma stemmen op hun favoriet. De 'Koffietijdaward' 2016 wordt tijdens de laatste uitzending op vrijdag 27 mei uitgereikt.

Festivalbandjes
Muzikaal gezien staat deze feestelijke week in het teken van festivalbandjes. Elke dag komt er een upcoming bandje langs die deze zomer op verschillende festivals te zien is. Uiteraard treden ze ook op om zo de zomer muzikaal in te luiden.

Meer informatie over de weggeefweek en de award is te vinden op http://www.koffietijd.nl.

'Koffietijd', maandag 23 tot en met vrijdag 27 mei tussen 10.00 uur en 11.00 uur bij RTL 4.

'Corsokoorts in Sint Jansklooster' (SBS6)

In de leukste en tevens enige kroeg van Klooster komen alle afgevaardigden van de corsogroepen bij elkaar. De bloemencommissie heeft namelijk slecht nieuws. En corsogroep 'Hebbes' bestaat dertig jaar. Nu is het bij hen elke dag al feest, omdat elke dag ook je laatste kan zijn. Exact zes jaar geleden namen ze afscheid van Dennis, de broer van Patrick. Daarom heeft Patrick de leden gevraagd om iets eerder te komen. Samen feesten, samen rouwen.

'Corsokoorts in Sint Jansklooster', om 20.30 uur bij SBS6.