Solar weekend helemaal te volgen bij BNN op NPO 3

zaterdag 1 augustus 2015

Hét creatieve crossoverfestival Solar barst dit weekend los bij de Maasplassen in Roermond. Gwen van Poorten en nieuwkomer Nathan de Vries laten iedereen die niet op het festivalterrein kan zijn vanaf de bank meegenieten van alle muziek in de vele area's.

Met opkomend talent en grote namen - dj’s, rappers én bands - is er voor ieder wat wils. Nathan komt van 101.TV en doet dit weekend voor het eerst namens BNN verslag.

Solar is een wondere wereld vol verrassingen, met elk jaar een ander thema. En dit jaar is dat 'cinema'. Filmisch, extravagant, prachtige decors en moddervette stages. Gwen en Nathan duiken in een speeltuin voor volwassenen, waar vier dagen wordt genoten van een brede line-up van muziek en andere kunstvormen. Onder andere Typhoon, Jett Rebel, Dio en The Bloody Beetroots staan op de uitpuilende lijst van namen voor dit Roermondse festijn.

Nathan: 'Vraag mij niet waarom, maar ik ben nog nooit op een festival geweest, terwijl ik ontzettend van feestjes houd. Ik denk dat ik vooral heel erg ga genieten van hoe andere mensen losgaan en dan in die flow mee ga. Als ik Gwen mag geloven is dit misschien wel het leukste festival dat Nederland kent. Ik vind het ontzettend tof ik eindelijk mijn festivalontmaagding mag beleven!'

'Solar', zondag 2 augustus om 22.55 uur bij BNN op NPO 3.

'Corsokoorts in Sint Jansklooster' (SBS6)

In de leukste en tevens enige kroeg van Klooster komen alle afgevaardigden van de corsogroepen bij elkaar. De bloemencommissie heeft namelijk slecht nieuws. En corsogroep 'Hebbes' bestaat dertig jaar. Nu is het bij hen elke dag al feest, omdat elke dag ook je laatste kan zijn. Exact zes jaar geleden namen ze afscheid van Dennis, de broer van Patrick. Daarom heeft Patrick de leden gevraagd om iets eerder te komen. Samen feesten, samen rouwen.

'Corsokoorts in Sint Jansklooster', om 20.30 uur bij SBS6.