Special 'EenVandaag' over de veranderingen in de zorg

vrijdag 28 november 2014

Nog een maand en dan gaat alles op de schop en worden gemeenten voor een groot deel verantwoordelijk. Zijn de gemeenten er klaar voor?

Is iedereen goed ingelicht over de wijzigingen? En hebben zorgbehoevenden wel een netwerk waar ze op terug kunnen vallen als er wordt bezuinigd op hun huishoudelijke hulp of dagbesteding?

'EenVandaag' deed onderzoek onder meer dan 27.000 leden van het Opiniepanel. In de uitzending reageert Jantine Kriens, voorzitter van de directieraad van de Vereniging van Nederlandse Gemeenten. Verder een portret van een 76-jarige Amsterdammer zonder netwerk die zich grote zorgen maakt.

Ook een verslag van een druk bezochte WMO-informatiedag in Houten, waar ouderen geïnformeerd worden over de op handen zijnde veranderingen in de Wet Maatschappelijke Ondersteuning (WMO).

'EenVandaag', zaterdag 29 november om 18.15 uur op NPO 1.

EenVandaag

logo NPO 2 logo

Goed leren kijken is de eerste stap om natuurbeschermer te worden. Regisseur Sanne Rovers gaat op pad met 'gewone mensen' die de teloorgang van hun postzegel natuur proberen tegen te houden. Als kind vond Sanne haar vaders liefde voor natuur vooral irritant. Altijd maar stoppen tijdens het wandelen om naar planten en insecten te kijken. Dat is door de jaren heen veranderd. Naast de vader van Sanne zien we een aantal andere natuurbeschermers in 'hun' natuurgebied.

'2Doc: Groenkijkers', om 22.20 uur bij de NTR op NPO 2.