Spektakel gegarandeerd in nieuw PDC-toernooi: Champions League of Darts

vrijdag 23 september 2016

De Motorpoint Arena in Cardiff is het strijdtoneel voor de allereerste editie van de Champions League Of Darts. Dit nieuwe toernooi van de PDC wordt gespeeld op 24 en 25 september en is beide dagen live te volgen bij RTL 7.

In de Champions League Of Darts strijden de acht beste darters ter wereld, waaronder Michael van Gerwen, om de felbegeerde hoofdprijs van 100.000 pond, wat neerkomt op 130.000 euro.

De acht deelnemers zijn bepaald aan de hand van de PDC Order of Merit. Naast de Nederlander Michael van Gerwen, die deze lijst aanvoert, zijn Gary Anderson, Adrian Lewis, Phil Taylor, Peter Wright, James Wade, Michael Smith en Robert Thornton de overige zeven deelnemers. De darters zijn verdeeld over twee poules van vier waarvan de twee beste van elke poule doorgaan naar de knock-outfase. Zij strijden in de halve finale en finale om de titel.

In poule A spelen Michael van Gerwen, Phil Taylor, Peter Wright en Robert Thornton.  Van Gerwen neemt het in de eerste ronde op tegen Thornton en Taylor uit tegen Wright. In poule B speelt Gary Anderson tegen Michael Smith en Adrian Lewis probeert af te rekenen met James Wade.

'Champions League Of Darts', zaterdag 24 september vanaf 18.45 uur en zondag 25 september vanaf 18.30 uur live bij RTL 7. Alle middagwedstrijden zijn zaterdag en zondag vanaf 14.00 uur.

Alle middagwedstrijden zijn zaterdag 24 september en zondag 25 september vanaf 14.00 uur live te volgen via http://www.rtl7darts.nl/live.

logo RTL logo

Milo is een slaaf die droomt van zijn vrijheid en een huwelijk met de mooie Cassia, de dochter van zijn meester. Hij weet echter niet dat hij verkocht zal worden aan een nieuwe eigenaar in Napels. Wanneer de nabijgelegen vulkaan Vesuvius dreigt uit te barsten beseft Milo dat dit misschien wel de laatste keer is dat hij zijn geliefde zal zien en hij doet er dan ook alles aan om haar te redden.

'Pompeii', film uit 2014 met oa. Kit Harington, om 20.30 uur op RTL 7.