'Terminator: The Sarah Connor' Chronicles bij Veronica

woensdag 12 augustus 2009

Vanaf 13 augustus is op Veronica de nieuwe serie 'Terminator: The Sarah Connor Chronicles' te zien. De serie is een vervolg op de Terminatorfilms en gaat verder waar Judgement Day is gestopt. Hoofdrolspeelster Sarah Connor en haar 15-jarige zoon John zijn nog steeds op de vlucht voor Skynet en haar Terminators. Beschermd door Cameron, de enige betrouwbare Terminator, doen Sarah en John er alles aan om uit handen van de Terminators te blijven.

I

n hun pogingen laten ze een spoor van vernielingen achter waardoor de FBI ook de achtervolging op de twee inzet. 'Terminator: The Sarah Connor Chronicles' is met dubbele afleveringen vanaf donderdag 13 augustus om 20.30 uur te zien bij Veronica.

Skynet, een computerprogramma om de wereld te vernietigen, ligt nog steeds op de loer. Lange tijd geleden heeft Sarah bezoek gekregen van een strijder uit de toekomst met de boodschap dat er over tientallen jaren een enorme wereldoorlog uit zal breken tussen de mens en de robot. Deze strijder waarschuwt Sarah dat ze in de toekomst gevaar zal lopen. Haar kind zal namelijk de leider worden in de oorlog tegen de Terminators. De serie gaat verder in 1999 nu John, de zoon van Sarah, 15 jaar is en beiden nog steeds op de vlucht zijn voor het geweld van de robots.

In de allereerste aflevering zijn Sarah en John op de vlucht voor Terminator Cromartie en FBI-agent James Ellison. Sarah doet hard haar best om een nieuw bestaan op te bouwen maar voelt zich opgejaagd door Cromartie die er alles aan doet om John te vermoorden voordat hij de rol van leider kan innemen. FBI-agent Ellison heeft een andere reden voor zijn zoektocht naar de twee; Sarah wordt verdacht van moord en is op de vlucht geslagen. Nadat Sarah en John net zijn verhuisd en hun leven op orde denken te hebben begint de achtervolging pas echt. Op school opent Cromartie de aanval op John waar de mysterieuze klasgenoot Cameron zich meteen opwerpt als John's beschermer. Samen zijn ze hem te slim af en Cameron komt met een plan om Sarah en John mee te nemen naar het jaar 2007, waar de strijd tegen Skynet voortgezet wordt.

De schrijver van de serie vond Sarah dusdanig essentieel voor de films dat hij besloot een serie aan haar te wijden. En met succes; De science-fiction serie, met z'n special effects, is een hit in Amerika. Waar Judgement Day is gestopt gaat 'Terminator: The Sarah Connor Chronicles' verder. De seriereeks staat los van Terminator 3 en de laatste film, Terminator Salvation.

'Terminator: The Sarah Connor Chronicles', vanaf donderdag 13 augustus om 20.30 uur bij Veronica.

'Corsokoorts in Sint Jansklooster' (SBS6)

In de leukste en tevens enige kroeg van Klooster komen alle afgevaardigden van de corsogroepen bij elkaar. De bloemencommissie heeft namelijk slecht nieuws. En corsogroep 'Hebbes' bestaat dertig jaar. Nu is het bij hen elke dag al feest, omdat elke dag ook je laatste kan zijn. Exact zes jaar geleden namen ze afscheid van Dennis, de broer van Patrick. Daarom heeft Patrick de leden gevraagd om iets eerder te komen. Samen feesten, samen rouwen.

'Corsokoorts in Sint Jansklooster', om 20.30 uur bij SBS6.