Tineke de Nooij geëerd bij MAX met eigen plantsoen op Media Park

maandag 25 april 2016

Tineke de Nooij viert aankomende woensdag haar 75ste verjaardag en zit dit jaar 55 jaar in het vak. Genoeg reden om haar eens flink in het zonnetje te zetten. Tineke werd zojuist in 'Tijd voor MAX' verrast met haar eigen Tineke de Nooij-plantsoen op het Media Park in Hilversum.

De carrière van Tineke de Nooij begint doordat zij 55 jaar geleden spontaan aanbelt bij het kantoor van Radio Veronica in Hilversum. Al snel wordt haar talent ontdekt en wordt ze de eerste vrouwelijke dj van ons land. Vanaf dat moment is Tineke niet meer weg te denken uit Medialand. De jingle '1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, Tineke!', die al sinds de jaren 60 aan haar is verbonden, kent ook nu nog iedereen. De pioniersrol die Tineke in de media heeft vervuld is ongekend groot. Niet alleen is zij de eerste vrouwelijke dj in Nederland, maar ook is zij de eerste die aan middagtelevisie begint. Hiervoor moest de Nederlandse televisiekijker het in de middaguren met het bekende testbeeld doen.

Ook op maatschappelijk vlak heeft Tineke haar sporen meer dan verdiend. Morgen is het precies 30 jaar geleden dat de vreselijke kernramp in Tsjernobyl plaatsvond. Tineke haalde bussenvol kinderen uit het getroffen gebied om hier een onbezorgde vakantie te vieren. Weg van alle ellende en het gevaar.

Sinds september 2010 presenteert Tineke de Nooij iedere werkdag 'TinekeShow' tussen 12.00 - 14.00 uur bij MAX op NPO Radio 5.

logo RTL logo

Milo is een slaaf die droomt van zijn vrijheid en een huwelijk met de mooie Cassia, de dochter van zijn meester. Hij weet echter niet dat hij verkocht zal worden aan een nieuwe eigenaar in Napels. Wanneer de nabijgelegen vulkaan Vesuvius dreigt uit te barsten beseft Milo dat dit misschien wel de laatste keer is dat hij zijn geliefde zal zien en hij doet er dan ook alles aan om haar te redden.

'Pompeii', film uit 2014 met oa. Kit Harington, om 20.30 uur op RTL 7.