TV-première bij DJAZZ.tv: Terrasson & Belmondo

dinsdag 13 oktober 2015

Woensdag 14 oktober kun je bij DJAZZ.tv vanaf 21.06 uur kijken naar de Nederlandse tv-première van het optreden van de Franse jazzmuzikanten Jacky Terrasson en Stéphane Belmondo tijdens het festival Jazz en Baie.

Pianist Terrasson en trompettist Belmondo spannen samen voor een bijzonder concert waarin jazz gecombineerd wordt met soul en een vleugje Franse chanson.

Vruchtbare samenwerking
De Frans-Amerikaanse Terrasson houdt ervan de wereld over te reizen om muzikale samenwerkingen aan te gaan met anderen, of concerten te geven met zijn eigen trio, kwartet of kwintet. Zijn diepgewortelde vriendschap met Stéphane Belmondo leverde al een reeks briljante optredens en albums op. Zo is Belmondo te horen op Terrassons album ‘Gouache’, en speelt Terrasson mee op Belmondo’s album ‘Ever After’.  Tijdens het festival Jazz en Baie in het Franse Mont-Saint-Michel staat het duo garant voor een waar piano- en trompetavontuur op het podium: een absolute aanrader!

Persbericht Djazz.tv

logo NPO 3 logo

Het leven van Jelmer (21) wordt geportretteerd. Hij raakte onder invloed van xtc oververhit op het Amsterdam Dance Event. Samen met familie en vrienden blikken we terug op zijn bijzondere leven.

'Van de Wereld', om 21.20 uur bij BNNVARA op NPO 3.