Vierde verkiezing 'Beste leraar Nederlands' bij KRO-NCRV én VRT

vrijdag 13 januari 2017

Het KRO-NCRV radioprogramma 'De Taalstaat' werkt bij de verkiezing van de 'Beste leraar Nederlands van 2017' voor het eerst samen met de Vlaamse collega's van de VRT.

Het VRT Radio 1-programma 'De Bende van Annemie' (iedere werkdag van 10.00-12.00 uur) besteedt de komende maanden, net als 'De Taalstaat' met Frits Spits, veel aandacht aan de verkiezing.

Het is voor het vierde jaar op rij dat de zoektocht naar de beste leraar Nederlands plaatsvindt. Vanaf de tweede editie konden ook Vlaamse docenten worden genomineerd. De titel ging de afgelopen drie jaar naar een Nederlandse leraar, meerdere Vlamingen haalden de finale.

De beste leraar Nederlands wordt op 20 mei 2017 bekend gemaakt Tot 4 februari kunnen leraren worden voorgedragen (via het mailadres: taalstaat@kro-ncrv.nl). De inschrijving voor kandidaten sluit op 4 februari.

De zoektocht naar de beste leraar Nederlands wordt ondersteund door de Onderwijscoöperatie, de Vereniging Leraren Levende Talen, sectie Nederlands, het Algemeen Nederlands Verbond (ANV), Netwerk Didactiek Nederlands in België en Klasse.be ook in België.

'De Taalstaat', iedere zaterdag om 11.00 uur op NPO Radio 1.

'Corsokoorts in Sint Jansklooster' (SBS6)

In de leukste en tevens enige kroeg van Klooster komen alle afgevaardigden van de corsogroepen bij elkaar. De bloemencommissie heeft namelijk slecht nieuws. En corsogroep 'Hebbes' bestaat dertig jaar. Nu is het bij hen elke dag al feest, omdat elke dag ook je laatste kan zijn. Exact zes jaar geleden namen ze afscheid van Dennis, de broer van Patrick. Daarom heeft Patrick de leden gevraagd om iets eerder te komen. Samen feesten, samen rouwen.

'Corsokoorts in Sint Jansklooster', om 20.30 uur bij SBS6.