Andrea Croonenberghs vandaag 25 jaar omroepster - VIDEO

dinsdag 2 september 2014

Het is vandaag precies 25 jaar geleden dat Andrea Croonenberghs voor het eerst te zien was als omroepster op Eén, en dat zijn haar collega-omroepsters niet vergeten.

In filmpjes en tweets op Facebook en Twitter feliciteerden ze hun collega vandaag met het bijzondere jubileum.

''Hallo jongens en meisjes, we vliegen er zo dadelijk in met De woudlopers.' Dat waren de eerste woorden van Andrea als omroepster. Dat is ondertussen 25 jaar geleden - vandaag precies 25 jaar geleden - en het is ongelooflijk dat zij al die jaren een vaste waarde is geweest hier bij Eén. Lieve Andrea, jij bent een voorbeeld geweest voor alle omroepsters die na jou zijn gekomen. Wij werken ondertussen ook al flink wat jaren samen; wij hebben heel veel mensen zien komen, zien gaan; lief en leed gedeeld. Ik doe daar heel graag nog een paar jaar bij. Je bent echt een supervrouw! Een dikke proficiat en geniet van jouw dag vandaag.' (Geena Lisa)

'Lieve Andrea, dikke proficiat met je 25 jaar omroep. Als ik terugdenk aan 25 jaar geleden, dan kan ik eigenlijk aan niet zoveel terugdenken. 25 jaar geleden was er absoluut nog geen sprake van Eva Daeleman, maar dus wel al van Andrea Croonenberghs. Ik vind het een eer om zoveel jaar later naast jou in dat omroephok te mogen staan. Dus voor vandaag: een dikke proficiat, veel taart, veel champagne en een nieuwe handtas, want dat heb je verdiend. Tot snel!' (Eva Daeleman)

'Lieve collega, een groot voorbeeld, nu nog steeds ... Al 25 jaar! Een dikke proficiat, doe vooral verder!" Lieve collega, een groot voorbeeld, nu nog steeds... Al 25 jaar! Een dikke proficiat, doe vooral verder! @AndreaCroonberghs @een #topper #feest' (Saartje Vandendriessche)

'2Doc: Eddy's Oorlog' (BNNVARA)

Vier seizoenen lang reist Eddy van Wessel langs de Oekraďense frontlinies. Nu hij zich als Nederlands meest bekroonde oorlogsfotograaf al drie decennia op de frontlijn bevindt, wil hij nog altijd de ultieme foto maken, het beeld dat het hele conflict samenvat en dat alle worstelingen, trauma’s en tegenslagen die hij heeft moeten doorstaan de moeite waard maakt.

'2Doc: Eddy's oorlog', om 22.20 uur bij BNNVARA op NPO 2.