Coproductie VRT en BBC groot succes in Groot-Brittannie

donderdag 18 december 2014

Deze week keken zeven miljoen Britten naar de spannende finale van de tv-serie 'The Missing'. Daarin speelt Gents acteur Titus De Voogdt een belangrijke hoofdrol. De titeltrack van de serie werd gemaakt door de Vlaamse band Amatorski.

Zowel De Voogdt als Amatorski hebben al nieuwe Britse aanbiedingen gekregen.

Titus De Voogdt mag in Groot-Brittannië een auditie gaan doen voor een nieuwe Britse film. 'Ik heb deze opdracht direct te danken aan mijn rol in 'The Missing', dat hebben de mensen die me op de auditie willen zo verteld', zegt De Voogdt in Het Nieuwsblad. De acteur uit Gent is bij ons bekend door zijn rollen in 'Welp' en 'Ben X'.

De Voogdt vertolkt in 'The Missing' een pedofiel. Zijn personage wordt verdacht van de ontvoering van een jongetje dat op vakantie is in Frankrijk. Titus' acteerprestaties worden geprezen door de Britse pers.

Onmiddellijk na de ontknoping van de serie stond Twitter in rep en roer. Alle kijkers deelden hun mening over het verrassende einde van de hitserie. Titus heeft de laatste aflevering ook bekeken, al kende hij het einde natuurlijk al. 'In die slotaflevering zag ik de verwijzing naar een tweede seizoen van 'The Missing'. Daarvoor hebben ze me nog niet gebeld.'

Ook Amatorski plukt de vruchten van de bekendheid rond de serie. In november hebben ze een concert gespeeld in een club aan de trendy Hoxton Square in Londen. Ze zijn ook al geboekt voor een tweede clubconcert. In maart geven ze een optreden in Manchester.

Bassiste en manager van de groep Hilke Ros is erg blij met wat 'The Missing' hen al gebracht heeft. 'Op de Britse radio krijgen we ook steeds meer airplay', zegt Hilke Ros in Het Nieuwsblad. Ze hopen ook dat er nog iets uit de bus komt uit Amerika, want de Amerikaanse zender Starz begint ook met het uitzenden van 'The Missing'.

'The Missing' is een coproductie van BBC en Eén. De opnames werden volledig gefilmd in België, voornamelijk rond Brussel. De Voogdt zal samen met nog enkele andere Belgische acteurs in de serie te zien zijn. De VRT zendt de serie uit in april volgend jaar. Misschien heeft 'The Missing' dan al twee Golden Globes op zak. De serie en hoofdrolspeelster Frances O'Connor hebben een nominatie te pakken.

'Zelfs als we niets winnen, dan houd ik er nog een mooie vriendschap met regisseur Tom Shankland aan over', zegt De Voogdt. 'Wanneer ik de volgende keer in Londen ben, hoef ik niet meer op hotel. Ik kan Tom bellen om te vragen of hij nog een bed vrij heeft.'

Bron: Het Nieuwsblad

logo RTL logo

Milo is een slaaf die droomt van zijn vrijheid en een huwelijk met de mooie Cassia, de dochter van zijn meester. Hij weet echter niet dat hij verkocht zal worden aan een nieuwe eigenaar in Napels. Wanneer de nabijgelegen vulkaan Vesuvius dreigt uit te barsten beseft Milo dat dit misschien wel de laatste keer is dat hij zijn geliefde zal zien en hij doet er dan ook alles aan om haar te redden.

'Pompeii', film uit 2014 met oa. Kit Harington, om 20.30 uur op RTL 7.