Eleven Sports en RTL sluiten strategische deal rond Serie A en Highlight Magazine

dinsdag 23 augustus 2016

Vanaf 11 september kunnen Club RTL kijkers genieten van het voetbal uit de Italiaanse eerste klasse, de Serie A. Eleven Sports voorziet Club RTL in 36 live wedstrijden met Franstalige commentaar.

Ook het Highlight magazine van Eleven Sports wordt opgenomen in de programmatie.

De wedstrijden zullen meestal op zondagnamiddag live te zien zijn bij RTL. Het Highlight Magazine van Eleven Sports, 'Eleven United', dat wekelijkse hoogtepunten bevat uit LaLiga, Ligue 1 en de Serie A wordt vanaf 12 september iedere maandagavond uitgezonden.

Eleven Sports vervolledigt zo het sportieve gamma van RTL België, dat al bestond uit: de Champions League, de Europa League en de Crocky Cup.

Wij hechten veel waarde aan dit partnership, het stelt Eleven Sports in staat zichtbaarder te worden voor sportliefhebbers in België en Luxemburg', zegt Anouk Mertens, Managing Director van ELEVEN SPORTS NETWORK België. 'Gezien de Serie A een van de meest prestigieuze competities ter wereld is zijn we er zeker van dat supporters met veel plezier alle acties zullen volgen.'

Gedurende de laatste jaren heeft RTL haar sportief aanbod verhoogd, zeker voor wat betreft het voetbal', dit zegt Laurent Haulotte, Head Of News and Sports van RTL Belgium. 'Deze overeenkomst heeft betrekking op meer dan 100 voetbalwedstrijden uitgezonden zullen worden tijdens het seizoen 2016-20 17 op Club RTL. Dit is uitzonderlijk voor een kanaal van algemeen belang. Voor de voetbalfans is het de kans om mythische ploegen zoals Juventus, Roma en Napels te volgen waar spelers zoals Radja Nainggolan en Thomas Vermaelen (AS Roma), Dries Mertens (Naples) en Jordan Lukaku (SS Lazio te bewonderen zijn. Meer dan ooit wordt Club RTL de referentie voor het nationaal en internationaal voetbal.'

Abonnees van Eleven Sports Network kunnen in België en Luxemburg genieten van live en exclusief competitie- en bekervoetbal uit de Spaanse LaLiga Santander, de Italiaanse Serie A TIM, de Emirates FA Cup, de English Football League, de English Football League Cup, de Franse Ligue 1, de Braziliaanse Série A, de Schotse Professional Football League, de kwalificatiewedstrijden voor het WK in Rusland, alsook wedstrijden uit de NBA, Velux EHF Champions League handball, kickboxing, MMA en tennisevenementen van over de hele wereld en dit op de twee kanalen Eleven en Eleven Sports.

Beide kanalen zijn in België en Luxemburg te verkrijgen op Proximus TV, Telenet, VOO, SFR en Orange, en zijn online toegankelijk voor elke sportfan over het hele land op elevensports.be en www.elevensports.lu, de app kan worden gedownload via Google Play in de App Store.

Persbericht Eleven Sports Network

logo RTL logo

Milo is een slaaf die droomt van zijn vrijheid en een huwelijk met de mooie Cassia, de dochter van zijn meester. Hij weet echter niet dat hij verkocht zal worden aan een nieuwe eigenaar in Napels. Wanneer de nabijgelegen vulkaan Vesuvius dreigt uit te barsten beseft Milo dat dit misschien wel de laatste keer is dat hij zijn geliefde zal zien en hij doet er dan ook alles aan om haar te redden.

'Pompeii', film uit 2014 met oa. Kit Harington, om 20.30 uur op RTL 7.