Eleven Sports Network verwerft Belgische rechten La Liga

vrijdag 31 juli 2015

Eleven Sports Network, de gloednieuwe, wereldwijde sportomroep, kondigde vandaag een driejarige overeenkomst aan voor de uitzendrechten van de Spaanse Primera División van de Liga de Fútbol Profesional (La Liga) – de hoogste voetbalklasse van Spanje – in België.

Deze overeenkomst  werd getekend met de Spaanse media- en productiegroep Mediapro, de exclusief agent voor La Ligua. De rechten omvatten zowel de live wedstrijden voor de seizoenen 2015-2016, 2016-2017 en 2017-2018 alsniet-rechtstreekse uitzendingen en herhalingen. De nieuwe omroep zal de uitzendingen bovendien aanvullen met nieuwsberichten, topmomenten en diepgaande analyses.

Proximus heeft als eerste een licentieovereenkomst gesloten met Eleven Sports Network en zal de twee (2) nagelnieuwe sportbetaalzenders Eleven en Eleven Sports lanceren op de Belgische markt. De zenders zullen premiumvoetbal bieden met exclusieve live verslaggeving van de Franse (Ligue 1), de Spaanse (La Liga), de Italiaanse (Serie A TIM), de Braziliaanse en de Schotse (Premier League) competitie en van de prestigieuze Engelse FA Cup, met daarbij exclusieve verslagen en internationale clubzenders (Arsenal, Milan).

'We zijn ervan overtuigd in Eleven Sports Network een sterke partner gevonden te hebben', zegt voorzitter van La Liga Javier Tebas. 'Het is een nieuwe, boeiende zender die voor ons een interessant partner is, ook omdat hij zich gaat richten op lokale markten.'

De eerste zender, Eleven, wordt gelanceerd op zondag 2 augustus en is 100% gewijd aan voetbal. Eleven Sports wordt op 22 augustus toegevoegd aan het pakket Proximus 11+ met de Serie A TIM. Deze tweede zender zal sport van topniveau uitzenden uit de hele wereld, waaronder het ATP Tennis 250 en Formule E-motorsport, naast meer live voetbal uit de beste competities wanneer door de planning twee live wedstrijden tegelijk plaatsvinden. Eleven Sports Network zal elke dag de klok rond uitzenden in full HD, met in totaal meer dan 2000 uur live-uitzendingen per jaar.

'La Liga is een belangrijke  toevoeging aan het wereldwijde voetbalpakket van Eleven. Deze nieuwe aanbod antwoord de verwachtingen de Belgische fans die echte voetbalsupporters zijn, en die ook houden van andere sporten. Het is dus onze taak om hun te bieden wat ze willen', verklaart Danny Menken, Group Managing Director Eleven Sports Network. Hij voegt eraan toe: 'We voeren gesprekken met alle Belgische operatoren en hopen dat de meeste sportliefhebbers op termijn kunnen genieten van alles wat we willen aanbieden.'

Eleven Sports Network is opgericht in 2015 en is een gloednieuwe sportomroep die internationale en nationale sportwedstrijden en lifestyle-entertainment van wereldniveau brengt. De omroep start met negen zenders op vier specifieke binnenlandse markten, waarbij elk land jaarlijks kan rekenen op meer dan 2000 uur live-uitzendingen van de beste sportevenementen, in combinatie met nieuws, duidelijke analyses, digitale content en lokale programma’s. De betaalzenders zenden elke dag de klok rond uit in multiscreen en full HD en volgens de strengste internationale en nationale productienormen, met commentaar in de plaatselijke taal.

Persbericht Eleven Sports Network

logo RTL logo

Milo is een slaaf die droomt van zijn vrijheid en een huwelijk met de mooie Cassia, de dochter van zijn meester. Hij weet echter niet dat hij verkocht zal worden aan een nieuwe eigenaar in Napels. Wanneer de nabijgelegen vulkaan Vesuvius dreigt uit te barsten beseft Milo dat dit misschien wel de laatste keer is dat hij zijn geliefde zal zien en hij doet er dan ook alles aan om haar te redden.

'Pompeii', film uit 2014 met oa. Kit Harington, om 20.30 uur op RTL 7.