MEDIALAAN schenkt airtime aan het goede doel

woensdag 4 maart 2015

MEDIALAAN lanceert de MEDIALAAN Fairtime Award. In deze creatieve wedstrijd kunnen sociale en humanitaire organisaties een tv- en radiocampagne winnen. Om kans te maken op airtime, moeten ze een storyboard voor een tv-spot en/of een script voor een radiospot insturen.

Een professionele jury bepaalt in april de winnaar. MEDIALAAN wil op die manier zijn mediakracht gebruiken om een goed doel te ondersteunen. Het project werd vandaag, woensdag 4 maart, bij MEDIALAAN voorgesteld aan tal van humanitaire organisaties.

Twee belangrijke waarden van MEDIALAAN zijn maatschappelijke engagement en creativiteit. Het moederbedrijf van VTM, 2BE, Vitaya, JIM, VTMKZOOM, Q-music en JOE fm wil beide met elkaar verbinden in de MEDIALAAN Fairtime Award.

Sara Vercauteren, woordvoerster MEDIALAAN: 'MEDIALAAN kiest bewust voor maatschappelijk engagement. We hebben een grote mediakracht die we ook willen inzetten voor goede doelen. We deden dit in het verleden al met Levenslijn of Meneer Konijn. De MEDIALAAN Fairtime Award is een nieuw initiatief waarbij we onze airtime schenken aan een humanitaire organisatie. Airtime wordt dan Fairtime.'

Een professionele jury beoordeelt iedere inzending op criteria zoals de creatieve strategie en originaliteit. De jury bestaat uit Erwin Deckers (CCO MEDIALAAN), Saskia Schatteman (CMO Microsoft en Advertising Personality of the Year 2014), Josse Abrahams (Communicatieverantwoordelijke Koning Boudewijnstichting), Iwein Vandevyver (Co-Creative Director FAMOUS) en Sebastien De Valck (Co-Creative Director BBDO). De organisatie die er volgens de jury het best in slaagt om een sterk idee te vertalen naar een tv- of radiospot, wint.

De prijs
De winnaar van het beste tv-storyboard wint een tv-campagne bij VTM, 2BE en Vitaya ter waarde van € 250.000 en een productiebudget van € 25.000. De organisatie met het beste radioscript wint een radiocampagne bij Q-music en JOE fm ter waarde van € 75.000 en een productiebudget van € 7.500.

Organisaties kunnen tot vrijdag 13 maart 2015 registeren. Daarna krijgen ze nog tot woensdag 15 april om hun tv-storyboard en/of radioscript in te dienen. Op 27 april maakt MEDIALAAN de winnaar(s) bekend.

'2Doc: Eddy's Oorlog' (BNNVARA)

Vier seizoenen lang reist Eddy van Wessel langs de Oekraďense frontlinies. Nu hij zich als Nederlands meest bekroonde oorlogsfotograaf al drie decennia op de frontlijn bevindt, wil hij nog altijd de ultieme foto maken, het beeld dat het hele conflict samenvat en dat alle worstelingen, trauma’s en tegenslagen die hij heeft moeten doorstaan de moeite waard maakt.

'2Doc: Eddy's oorlog', om 22.20 uur bij BNNVARA op NPO 2.