Minister Sven Gatz speelde mee op Buitenspeeldag

woensdag 1 april 2015

Vlaams minister van Jeugd Sven Gatz heeft woensdag onder de VRT-toren de aftrap gegeven van de Buitenspeeldag bij Ketnet. Deze achtste Buitenspeeldag is een initiatief van minister Gatz en de kinderzenders Ketnet, Nickelodeon en VTM Kzoom, samen met talrijke andere partners in heel Vlaanderen en Brussel.

Net zoals de andere zenders gingen Ketnet en Ketnet.be vandaag tussen 13.00 en 17.00 u. op zwart. Ze staakten hun uitzendingen en spoorden de kinderen aan om buiten te gaan spelen.

Buiten spelen in het bos van de VRT
Zoals elk jaar organiseerde Ketnet op deze televisie- en internetvrije namiddag ook een eigen speeltuin op het VRT-terrein. Daarvoor hadden de wrappers de voorbije weken alle Ketnetters uitgenodigd om hun beste buitenspeeltips door te sturen naar Ketnet.be. De vijf kinderen met de leukste ideeën werden uitgenodigd om vandaag hun lievelingsspel te komen spelen in het bos van de VRT, samen met de wrappers Leonard en Sander. Ze mochten ook elk een vriendje meebrengen.

Minister Sven Gatz gaf de aftrap
Het startschot van de Buitenspeeldag bij de VRT werd gegeven door minister Gatz. Hij deed ook volop mee aan het eerste spel: een estafettewedstrijd waarbij twee teams geblinddoekt een opdrachtenparcours moesten afleggen: rondjes draaien rond een bezemsteel, door een hoepel springen, dansen, en in een appel aan een koord bijten.

Minister Sven Gatz: 'Kinderen moeten altijd en overal kunnen buiten spelen. Het zorgt ervoor dat ze voldoende beweging hebben, maar ook dat ze vriendjes maken en vooral veel plezier beleven. Ik heb me alvast geweldig geamuseerd vandaag! Even mee buiten spelen met hen was een fijne ontspanning tussen ingewikkelde dossiers en onderhandelen door.'

Wouter Quartier, netmanager Ketnet: 'Ik ben erg trots dat minister Sven Gatz vandaag bij ons te gast was. Het onderstreept het belang van de Buitenspeeldag. Zowel met Ketnet op tv als met Ketnet.be bereiken we dagelijks meer dan 100.000 kinderen. Als we een gedeelte daarvan kunnen mobiliseren om buiten te gaan spelen, dan is onze medewerking aan deze Buitenspeeldag geslaagd. Want buiten spelen is gezond, stimuleert de creativiteit en het groepsgevoel. Maar vooral: buiten spelen is buitengewoon plezant!'

'Musical Awards Gala 2024' (AVROTROS)

Naast de feestelijke uitreiking van de awards, krijgen we ook een voorproefje van musicals die nu en komend seizoen in de Nederlandse theaters te zien zijn. Niet alleen de bekende musicals, maar ook nieuwe musicals passeren de revue. Van het betoverende 'Frozen de musical' tot het epische drama '40-45, de musical'.

'Musical Awards Gala 2024', om 20.35 uur bij AVROTROS op NPO 1.