Prime Sport heet vanaf nu Sporting Telenet

vrijdag 1 juli 2011

Er staan enkele grote veranderingen op stapel voor de liefhebbers van de Jupiler Pro League. Voor de belangrijkste voetbalmatchen van het weekend, moeten ze hun decoder van Belgacom inruilen voor die van Telenet. Telenet heeft nu besloten om die ommezwaai ook kenbaar te maken met een nieuw merk: Sporting Telenet. Die moet Prime Sport doen vergeten.

Met de nieuwe naam gaan uiteraard ook nieuwe prijzen gepaard, het voetbal heeft dan ook een aardige stuiver gekost. De nieuwe prijzen kun je hier vinden. Prime Star en co blijven wel hun naam behouden.

Telenet volgt daarmee Belgacom, dat eerder ook zijn voetbalkanaal een voetbal-gelinkte naam naast zijn eigen merknaam meegaf: Belgacom 11.

Telenet heeft ook nog aangekondigd dat het  vanaf het seizoen 2012-2013 (het volgende seizoen dus) ook zal betalen voor de 5 'mindere' wedstrijden van de competitie, die dit seizoen niet-exclusief bij Belgacom zitten. Ook Belgacom kan voor 2012 en 2013 die wedstrijden nog blijven uitzenden, ook al worden ze op Telenet gecapteerd.

DOSSIER: Digitale televisie in Vlaanderen

volledig dossier
voetbal

logo RTL logo

Milo is een slaaf die droomt van zijn vrijheid en een huwelijk met de mooie Cassia, de dochter van zijn meester. Hij weet echter niet dat hij verkocht zal worden aan een nieuwe eigenaar in Napels. Wanneer de nabijgelegen vulkaan Vesuvius dreigt uit te barsten beseft Milo dat dit misschien wel de laatste keer is dat hij zijn geliefde zal zien en hij doet er dan ook alles aan om haar te redden.

'Pompeii', film uit 2014 met oa. Kit Harington, om 20.30 uur op RTL 7.