Vernieuwing van Canvas: bio Paul Peyskens en Elly Vervloet

dinsdag 30 september 2014

Paul Peyskens is vanaf vandaag de nieuwe netmanager van Canvas. Collega-projectleider Elly Vervloet neemt de zakelijke leiding van de televisienetten op zich en volgt hiermee business manager Hilde Debackere op.

Paul Peyskens was presentator, regisseur en later eindredacteur van verschillende documentaire-reeksen. Onder titels als 'De Wereld is Klein', 'De Wereld Van Tarantino, 'De Film van mijn Leven', 'Puur Persoonlijk', 'Vormgevers'… gaf hij jonge televisiemakers de kans om van de vertrouwde paden af te wijken. Daardoor raakte hij binnen en buiten de VRT al snel gekend om zijn neus voor talent. Met 'De Canvasconnectie' tekende hij samen met een enthousiaste ploeg jonge televisiemakers, onder het label Flanders Synergy, een volledig nieuwe productiemethode uit.

Elly Vervloet zat de voorbije acht jaar als adjunct-netmanager mee achter het stuur van Eén. Ze begeleidde tientallen programma's in de meest uiteenlopende genres,  en bouwde op die manier mee aan het succes van Eén. Ze werd alom gewaardeerd om haar inhoudelijk werk. Bovendien profileerde ze zich in de meer zakelijke en operationele kant van het netmanagement. Daarvoor werkte ze 12 jaar lang bij de nieuwsdienst, waarvan de laatste 7 jaar als journalist en eindredacteur van 'Terzake' en 'Koppen'.

Canvastv

'Corsokoorts in Sint Jansklooster' (SBS6)

In de leukste en tevens enige kroeg van Klooster komen alle afgevaardigden van de corsogroepen bij elkaar. De bloemencommissie heeft namelijk slecht nieuws. En corsogroep 'Hebbes' bestaat dertig jaar. Nu is het bij hen elke dag al feest, omdat elke dag ook je laatste kan zijn. Exact zes jaar geleden namen ze afscheid van Dennis, de broer van Patrick. Daarom heeft Patrick de leden gevraagd om iets eerder te komen. Samen feesten, samen rouwen.

'Corsokoorts in Sint Jansklooster', om 20.30 uur bij SBS6.