Vlaamse Parkinson Liga en Pink Ribbon winnen MEDIALAAN Fairtime Award

maandag 27 april 2015

De laureaten van de MEDIALAAN Fairtime Award zijn bekend: Vlaamse Parkinson Liga wint een tv-campagne en Pink Ribbon een radiocampagne. Dat is beslist door een zeskoppige, professionele jury.

De MEDIALAAN Fairtime Award is een creatieve wedstrijd voor sociale en humanitaire organisaties.

Maar liefst 71 goede doelen namen deel aan de MEDIALAAN Fairtime Award. In totaal kregen de juryleden 68 tv-dossiers en 32 radio-dossiers voorgeschoteld. Volgens hen slaagden Vlaamse Parkinson Liga en Pink Ribbon er het best in een sterk idee te vertalen naar respectievelijk een tv- en radiospot. De winnende campagnes gaan onmiddellijk in productie en worden in mei en juni uitgezonden op de tv- en radiozenders van MEDIALAAN.

De winnaars
De Vlaamse Parkinson Liga wist de jury te overtuigen met het sterke en originele concept the write thing. Daarmee wint het een tv-campagne bij VTM, 2BE en Vitaya ter waarde van € 250.000 en een productiebudget van € 25.000. Het storyboard is van de hand van BBDO.

In de radiocategorie maakte het dossier van Pink Ribbon het meeste indruk. Hoofdzakelijk omdat het medium en de mooie, multidimensionale boodschap elkaar versterken. De stichting vangt zo een radiocampagne bij Q-music en JOE fm ter waarde van € 75.000 en een productiebudget van € 7.500. Bowling Brussels schreef het radioscript.

Jury MEDIALAAN Fairtime Award
De jury bestond uit voorzitster Griet Byl (Deputy Chief Editor Media Marketing), Erwin Deckers (CCO MEDIALAAN), Saskia Schatteman (CMO Microsoft), Josse Abrahams (Communicatieverantwoordelijke Koning Boudewijnstichting), Iwein Vandevyver (Co-Creative Director FAMOUS) en Sebastien De Valck (Co-Creative Director BBDO).

Griet Byl: 'De jury kan het grote aantal inzendingen alleen maar toejuichen. Al was het daardoor niet eenvoudig twee winnaars te kiezen. Uiteindelijk was de jury bij beide categorieën unaniem. Het goede doel in kwestie speelde niet mee bij onze keuze, al doet het ons wel plezier dat het in beide gevallen gaat om een zaak die veel mensen direct aanbelangt.'

'Voor tv kiezen we voor de Vlaamse Parkinson Liga. Het storyboard vertelt een origineel verhaal met een sterke call to action. Bovendien is het een onderdeel van een consistente, creatieve strategie. De radiocampagne gaat naar Pink Ribbon. De mooie, gelaagde boodschap van het script is een krachtig signaal naar borstkankerpatiënten en hun omgeving. Daarnaast versterken idee en medium elkaar door een impactvolle audiotechniek.'

logo RTL logo

Milo is een slaaf die droomt van zijn vrijheid en een huwelijk met de mooie Cassia, de dochter van zijn meester. Hij weet echter niet dat hij verkocht zal worden aan een nieuwe eigenaar in Napels. Wanneer de nabijgelegen vulkaan Vesuvius dreigt uit te barsten beseft Milo dat dit misschien wel de laatste keer is dat hij zijn geliefde zal zien en hij doet er dan ook alles aan om haar te redden.

'Pompeii', film uit 2014 met oa. Kit Harington, om 20.30 uur op RTL 7.