VTM-journalist Barend Leyts woordvoerder Charles Michel

vrijdag 24 oktober 2014

Donderdag liet journalist Barend Leyts zelf weten via Twitter weten dat hij na 15 jaar MEDIALAAN (VTM) verlaat om naar de Wetstraat te verhuizen. Hij wordt de Nederlandstalige woordvoerder van de nieuwe premier Charles Michel.Dat staat te lezen op demorgen.be.

De 43-jarige journalist begon zijn carrière 20 jaar geleden bij de West-Vlaamse regionale zender Focus TV. In 1999 verkaste hij naar VTM waar hij zijn loopbaan verderzette als politiek journalist. De premier zelf verwelkomde Leyts al via Twitter.

'Corsokoorts in Sint Jansklooster' (SBS6)

In de leukste en tevens enige kroeg van Klooster komen alle afgevaardigden van de corsogroepen bij elkaar. De bloemencommissie heeft namelijk slecht nieuws. En corsogroep 'Hebbes' bestaat dertig jaar. Nu is het bij hen elke dag al feest, omdat elke dag ook je laatste kan zijn. Exact zes jaar geleden namen ze afscheid van Dennis, de broer van Patrick. Daarom heeft Patrick de leden gevraagd om iets eerder te komen. Samen feesten, samen rouwen.

'Corsokoorts in Sint Jansklooster', om 20.30 uur bij SBS6.